Direktlänk till inlägg 9 oktober 2023

Sundsvall dag ett.

Av Kicki Fredlund - 9 oktober 2023 14:42

Redan mitt på dagen i fredags åkte vi till Sundsvall. Joanna, som hade bil och körde, jag och Gabriela var hennes passagerare, plus 5 hundar, två av dem gamlingar som bara skulle följa med på en roadtripp.


Det blev några stopp på vägen för diverse inköp. Vi stannade även och åt på vägen upp.


 

Jag är imponerad av Maya, som finner sig i att vara i vilken flock som helst. Här trängs Samba, Kiki, Maya och gammeltanten Gerda med Gabriella i Lindas kökssoffa.

 

 

Vinet serverades med millimeterprecition i glasen.

 

Många skratt som vanligt när man hamnar hos Linda och Molly.


 

Maya hade redan gjort det bekvämt för sig i sängen när jag kom upp för att sova.

 

Sömn blev det inte mycket av, men så är det alltid när jag ska sova borta.


Vid 6-tiden på lördagmorgon var vi i farten igen.


 

På väg till Nordichallen i Sundsvall.

 

Joanna skulle ställa Samba i Timrå, men hann se frallorna i hallen först, för de började kl 9, medan Sambas ring startade kl 11 i Timrå.


 

Fin bild på Anders och Falcons dotter Alma, Little Hooligans Happy Go Lucky.


Alma fick exelent med ck och placerades 2:a i unghundsklassen


Innan Alma, så hade både hennes kullbror Rossi (exelent) och hennes far Falcon varit i ringen.


 

Rossis matte Helena börjar få kläm på det här med utställningar nu.


 

Falcon blev 2:a i championklassen med CK, domare var Helle Bekker från Danmark.

 

 

I veteranklassen var Nalle, Travarens Nahar med, han kom också 2:a i sin klass med CK och blev 4:a Bästa Hane.

 

 

Den norske championhanen Chien Royal Najim Nocturn vann championklassen.

 

Maya var ensam tik i veteranklassen, men hon slog den vinnande veteranhanen och blev BIR veteran med Veterancacib.


Jag brukar aldrig fota Maya på dessa fotoplatser som oftast finns på större utställningar, men gjorde ett undantag den här gången. Kanske för att det aldrig blev några andra bilder tagna.

 

Det fattas en veterancacib-rosett här, men klubben hade missat att beställa några, de lovade att skicka med posten.

 

 

Falcon fick också possera.


När frallorna var färdigdömda så följde vi med Joanna till Timrå. Det blev lite tajt om tid, men det löste sig.


Ännu värre tajt om tiden blev det dan efter då Gabbi och jag skulle ställa ut i Timrå, men det får komma på nästa inlägg.


 

Samba fick exelent, men utan CK. Det är nog inte lätt att döma den här ganska nya rasen continental bulldogg. De som ställdes ut i hallen dagen efter kunde man knappt tro att de tillhörde samma ras.

 

När vi kom tillbaka till Linda efter utställningen så bjöd hon på mat.


 

Molly hade hittat en jättegod rätt på nätet, med köttfärs och potatisgratäng ihopblandat och gräddat i ugn med ost på,

 

Det blev en ganska tidig kväll för mig, efter dels den sömnlösa natten och för att jag hade jätteon i ryggen och benen. Det är en fasa att gå i flera timmar på hårt underlag.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards