Alla inlägg den 19 oktober 2023

Av Kicki Fredlund - 19 oktober 2023 13:44

Det har varit en seg förkylning. Ena dagen har jag känt mig bättre för att dan efter ligga däckad till sängs.


Nu har det gått mer än en vecka och jag börjar väl komma igång så smått.


 

Medan jag varit däckad i sängen, så har Maya hållit mig sällskap i sovrummet.

 

I förrgår, tisdag, såg jag att Maya plötsligt gick med huvudet på sned och hade dålig balans.


Jag tog kontakt med veterinär på en gång och fick en tid igår.


 

Det var lite skakigt när jag för första gången på mer än en vecka åkte iväg med bilen.

 

 

Vi väntar på veterinären och man kan tydligt se hur Maya håller huvudet på sned.

 

Det var öroninflammation, som ska behandlas i 10 dagar, sen återbesök.


Stackars Maya trillar omkull när hon försöker ruska på sig när jag droppat i hennes öra.


Innan jag åkte till veterinären igår så kom Gunlög hit och plockade äpplen, som hon skulle göra äppelmos på. Jag gör inget sånt i år, har mos kvar i frysen.

 

 

Vi hann med att fika innan jag åkte. Gunlög hade en fin bordsros med sig, även en mjuk kaka till kaffet.

 

Efter Gunlög kom Angelika för att fixa våra fötter, men det blev bara Berra som fick den fotvården, eftersom jag åkte iväg med Maya.


Men idag hade Angelika ett återbud så jag åkte till henne i Hedemora på f.m


 

Maya är inte lika sned idag, men balansen är lika illa.


 

Jag fick min sköna fotbehandling.

 

Sen var jag så slut att jag varken orkade handla eller nåt annat. Det är nåt alldeles otroligt vad förkylningen har tagit på mig.


Nu ska jag försöka fixa nån mat, hur nu det ska gå till. Igår åt jag ingenting, aptiten har varit klen hela tiden som jag varit förkyld, men det har haft det goda med sig att jag gått ner i vikt med 2 kg.


När jag åkte hem kom det tragiska beskedet på radion att Lasse Berhagen dött.


Man hade väl på känn att det kunde sluta illa för den folkäre artisten, som legat på sjukhus sen sin hjärtoperation. Lasse Berghagen blev 78 år.


I morgon är det Kerstins begravning, jag hoppas att jag är så pigg att jag orkar åka på den.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards