Direktlänk till inlägg 19 december 2022

Vad ska jag skylla på nu då?

Av Kicki Fredlund - 19 december 2022 12:59

Nu har jag tillfrisknat från en kortvarig covid, men tro inte att det medföljde nån arbetslust vid tillfrisknandet.


När huset är så tomt på fikabröd att jag inte ens har ett enda vaniljhorn i burken, så fick jag lov att rycka upp mig lite i morse.


 

Jag skivade även upp den av sista pepparkaksdegen, som inte gick att kavla, så pepparkakorna ser ju ut därefter.

 

 

Skulle även gjort en julfavorit, choklad/nötrutor som görs i långpanna, men jag hade inga nötter.

 

 

 

Vid en inventering av skafferiet, så hittade jag både det ena och det andra som gått ut i datum. Både dajmchokladen och mandelmjölet hade sina bäst-före-datum 2019.

 

Nåja, de duger nog ändå bara jag kommer mig för...


Jag ska till VC i morgon, blir insläppt genom en smittsäker bakdörr.


Jag har nämligen fått en helvetes allergiliknande reaktion av nånting, kan det vara från covid?


Hela kroppen är full av kliande röda utslag.


 

Jag bjuder på en nakenbild av mitt ena (enda) bröst.



 
 
Ingen bild

Pia

19 december 2022 15:09

Ingen ände verkar det som. Vi ställer upp om det är något du skulle må bra av att få hjälp med! Tobbe är arbetssökande och jag är ledig till 11 januari.

Kram från oss ♥️

Kicki Fredlund

19 december 2022 17:50

Tack Pia!
Men nu är jag så återställd att jag kan åka och handla själv, som tur var så var det ingenting vi behövde ha hem första veckan.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

19 december 2022 18:32

Ja, här skulle jag skriva att det är skönt att du är på g men sen kom klislutet... så bättra dig fort, tack!

Hoppas att även Berra snart skuttar fram som vanligt men på vägen är det ju fint med en värmande hund i knäet.

Bakat var det där! Gott ser det ut och mest impad blir jag över att chokladen fanns kvar - här stoppas inte sån i skåp, bara i magförrådet omgående!

Den "hjälpsamma" katten Tubbe kallas nu inte bara Schas Kattskrälle utan även Hin Håle, för han skakar inte bara utan gör hål också - i mammas egenvävda gardiner...

God Jul på er, ni firar ju så fint alltid! 🤶

Kicki Fredlund

19 december 2022 21:12

Rackarns katt som fördärvar dina hemvävda gardiner.

Jag hade nog glömt bort den där chokladen.

Förra julen firade vi hos äldste sonen i Trollhättan.
Kanske kommer yngste sonen och ett barnbarn på julafton, men annars blir det bara Berra och jag i år.

Bra att det blir lugnt eftersom Onyx ska valpa 6 januari, så det inte blir stimmigt med mycket folk för hennes del.

God Jul till dig och Kalle (Kattskrället kan väl också bli med)!

 
Ingen bild

Yvonne

19 december 2022 19:44

Skönt att ni tillfrisknat.
Är det bältros? Ser ut som mina blåsor.

Kicki Fredlund

19 december 2022 21:04

Berra är inte frisk än, bara jag.
Nä bältros är det inte, även om det ser ganska lika ut. Men bältros har är oftast ensidigt på kroppen, medan jag har utslag på hela. Inte bränner det heller som bältros, kliar bara.
Har du bältros nu? Stackars du i så fall. Berra har fortfarande kvar sina bältrossmärtor efter 7 år.

 
Ingrid

Ingrid

19 december 2022 21:42

Stackars dig Kicki som råkar ut för det ena efter det andra. Hoppas att de kommer på vad det där allergiutslaget kommer i från.
Krya på dig!
Kram

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

20 december 2022 09:22

Det verkar som om allergireaktionen kommer från covid. Det är bättre nu, kliar inte så infernaliskt längre.
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

19 december 2022 21:46

Ja, jag har det nu med ganska rejäla nervsmärtor. För andra gången i mitt liv. Hade på axeln när jag var 14 år. Drog med värken länge.
Tack och lov hjälper Alvedon 1 g hyfsat. Men, jag skulle höra av mig igen om jag behövde annat smärtstillande.
Håller tummarna för att du får hjälp mot klådan.

Kicki Fredlund

20 december 2022 09:20

Fy så trist! Alvedon hjälper inte ett dugg för Berras nervsmärtor. Gabapentin hjälper något, de är ju mot just nervsmärtor. Har du provat det?
Klådan håller på att avta nu, så jag har lämnat återbud till VC.

 
paula

paula

19 december 2022 23:21

Ujuj, vad kan det vara som kliar på dej, det ser jobbigt ut. Hoppas det ger med sig fort. Ler alltid när jag ser dina kakor och bakverk, finns inte tanken på alternativet? Köpa färdigt? Jag menar om man inte har orken eller lusten...
Kryakramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

20 december 2022 09:18

Det verkar som coviden är orsaken till allergireaktionen.
Köpa färdigt, visst, men det är både godare och billigare att baka själv. Orken räcker nog till, men det var ju det där med lusten.
Kram

 
Ingen bild

Kelsey

20 december 2022 03:20

Utslagen är nässelutslag. Jag fick det efter covid, varade ungefär en vecka.. fick äta massa hustamin 😩

Kicki Fredlund

20 december 2022 09:16

Det verkar faktiskt som det är coviden som orsakat utslagen. Nu håller de på att avta, kliar inte alls lika jäkligt längre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 20 maj 12:50

      Domarens kritik för Maya skäms inte för sig. Hon är fortfarande fräsch och fin.       När Joanna kom med Maya i går kväll och även hämtade Bowie så blev det naturligtvis även kloklippning.     Här får Quick Step klovård...

Av Kicki Fredlund - Måndag 20 maj 09:43

Jag kunde ju inte åka till Gimo igår, vilket jag saknade mycket.   Men Maya skötte sig utmärkt på resan, med både stora och små hundar som Joanna hade med sig.       Tillsammans med Joanna så vann hon sin veteranklass med CK. Blev sen BIM...

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards