Alla inlägg den 2 december 2022

Av Kicki Fredlund - 2 december 2022 12:22

Dagarna går i rask takt mot julen och jag får fortfarande ingenting gjort.


Promenad med hundarna är ett måste, men annars ingenting.


Till Tjärnan blir det bara när vi har ärenden till Hedemora, annars blir det hemmapromenader till sjön och i byn.

 

 

Efter en promenad är hundarna nöjda och sover ett tag.

 

 

Jag bakade i alla fall en saffransdeg häromdagen.

 

 

Jag har suttit och lagt detta pussel under några dagar, det blev klart igår.

 

Igår lyssnade jag även på en gammal klassiker, som jag läst för många år sen, men nu lyssnade på som ljudbok. Moa Martinssons Kvinnor och äppelträd, så bra. Det var hennes debutbok, utgiven 1933.


 

En bild, som jag lånat av Gabriella på Falcons dotter Alma (Little Hooligans Happy Go Lucky), hon har blivit 6 månader gammal.

 

   

I morse skickade Emelie några bilder på Ebba.

 

 

 

   

Cissis Martin har tagit dessa härliga bilder på kusinerna Ebba och Charlie.

 

 

Onyx undrar varför jag sitter vid datorn i stället för att vara med henne. Hon är nu 4 veckor på väg och jag skulle bli mycket förvånad om hon inte är dräktig.


Nu är det hög tid att gå på promenad. Ute faller det trist blötsnö.


I kväll ska jag nog åka till klubben, som bjuder på gröt och med sig ska man ha en julklapp. Den här gången ska julklappen börja på bokstaven F.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards