Direktlänk till inlägg 4 december 2022

Även det enklaste kan duga.

Av Kicki Fredlund - 4 december 2022 10:05

Trots att jag mest skippar allt vad julförberedelser innebär, så kan man ju ändå göra något som påminner om att julen nalkas.


Det är ju andra advent idag, så ljusen blev tända i adventsstaken på köksbordet.


   

Jag satte även upp det enklaste av enkla på ytterdörren.  En tallkvist och lite lummer i ett rött band får räcka det här året.

 

I fredags kom jag iväg till grötfesten på brukshundklubben, ivrigt påhejad av Gunnel.


Det blev ett par trevliga timmar innan jag körde hem i yrsnö.


Efter sill, ägg, skinkmacka och gröt så blev det sedvanlig klapputdelning med lottade klappar, som den här gången skulle börja på bokstaven F. Jag fick en ficklampa, konstigt nog den enda, jag trodde fler skulle köpa just det. Men fantasin var som vanligt stor, det gavs både flaskor, fredagsgodis, fleecefilt, en liten fågel m.m


Några bilder från festen blev det inte från min sida, då de få bilderna jag tog med mobilen blev uselt dåliga och inget att lägga ut här.


Men på klubbens Face Book-sida finns det bilder att se som andra tog.


Idag är det lite kyligare, -4 grader och kallare ska det visst bli.



 
 
Ingrid

Ingrid

4 december 2022 10:58

Du har så rätt Kicki! Märkvärdigare än några grankvistar behöver det inte vara och med en röd rosett blir det omgående ett trevligt julpynt.
Grattis till vinsten och ha en fin söndag!
Kram

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

5 december 2022 11:55

Ja. det fick duga i år, när jag helt saknar julkänsla.
Det var en ficklampa med led-belysning, starkt sken, så den kan nog komma till användning.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

5 december 2022 16:24

Jag tycker det är fint med kvistar och
rött band, brukar också göra så dock ej än i år. Har äntligen fått på dubbdäcken, även här ligger snön men imte i Uppsala. Men på torsdag ska "Schas Kattskrälle" snöpas och han ska åka säkert... även om han inte förtjänar det, huligan som han är, Tubbe. Fast...gardinerna har han ju "dammskakat".

Kicki Fredlund

7 december 2022 09:01

Ja, ibland kan det räcka med det enklaste. Men ljusslingan får vara i år. Balansen är inte vad den borde vara och det är ju lite klättrande på stolar och bänk för att få dit den.
Jag älskar dig Hillevi för du får mig alltid att skratta när du kommenterar här på bloggen. "dammskakat" det var ett nytt ord, men säkert passande för "Schas Kattskrälle".
Kan han inte få ett värdigare namn när han blir kastrat? Men han kanske redan har ett.

 
Ingen bild

Hillevi

7 december 2022 13:08

Jo, han heter ju Tubbe (Turbo) o det betyder virvelvind och en sån är han verkligen, puh...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards