Alla inlägg den 20 oktober 2022

Av Kicki Fredlund - 20 oktober 2022 21:10

Igår åkte vi tidigt till veterinär i Folkärna. Hade tid redan halv 9.


Anledningen var att Maya skulle få en rabiesspruta för att kunna ställas ut i Danmark.


  

Här väntar hon på veterinären, för att få sin spruta.

 

 

Hags Gårdsveterinär i Folkärna är en liten klinik med trevligt bemötande, där jag lyckats få tid ganska snabbt båda gångerna som jag varit där.

 

Vi passade på att handla i Hedemora på vägen hem. Det blev både Lidl, ICA, Apoteket och systemet, men jag missade Granngården, skulle varit dit också.


Var hemma igen lagom till f.m.-fika, sen blev det en timme i trädgården med att tömma krukor och ta in dahliaknölar. Har flera kvar, men ryggen höll inte för mer.


Grävde lite i grönsakslandet, där jag tömmer krukorna. Lyckades plocka upp ca ett kg kvarglömd potatis ur jorden. Jag som trodde jag tagit upp alla. 


Så blev det en tur till skogen, den första med hundarna sen vi kom hem från Sundsvall. Jag kan lugnt säga att det var mycket spring i benen.


 

Naturligtvis blev det svampplockning också. Berra klarade sig fint utan att trilla nån gång.

 

 

Det här ser ju inte så gott ut, men det var det. Jag provade att göra en likadan pastasås som Linda bjöd på i Sundsvall. Men hennes var godare, får nog ringa och fråga vad jag missade.

 

I morse, torsdag var det -3,5 grader, det var nog det kallaste hitintills.


 

Efter frukost började jag med att rensa gårdagens trattisar, som legat på tidningar över natten för att torka upp lite.


Sen satt jag hela förmiddagen i telefon. Åh, dessa väntetider! "Du är satt i kö, har nr 15, väntetid 32 minuter". Varför har inte fler att de kan ringa upp i stället .


Bl.a ringde jag till skattemyndigheten och försäkringsbolag.


Idag fick hundarna bara en promenad i byn, man måste nog tänka på att avstå bilen emellanåt, med tanke på bensinpriset, som ligger på över 22 kr/liter.


Det var runt +3 grader, men solen sken och det blåste inte, så promenaden blev skön.


När vi går utmed sjön så kan hundarna vara lösa, så det inte bara blir koppelpromenad.  

 

Ikväll såg jag en liten ynka bloddroppe på Onyx. Hon, som alltid varit så punktlig med sina löp har dröjt nästan två månader med detta löp.


Kan det vara nån mening med det. Jag är ju så otroligt velig med om jag ska para henne eller inte, vill ju egentligen inte ha vintervalpar heller. Men nu kom vi ju lite närmare våren.


Jag har nån vecka på mig att fundera lite till om jag ska ta en sista kull och sen avsluta min uppfödning.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards