Direktlänk till inlägg 25 juli 2022

Vilken hjälp vi fått!

Av Kicki Fredlund - 25 juli 2022 21:45

Cissi och Martin tog sovmorgon (med våra mått mätt), så jag hade varit ute och klippt gräs och vattnat växthus innan dom kommit ner till frukost, som dom fick fixa själva, medan jag gick igenom helgens bilder.


Sen frågade Cissi om det var något vi behövde hjälp med medan dom var här.


Jag har så svårt att be om hjälp, men det är faktiskt en sak som jag inte kan göra längre, med tanke på min högra arm/axel. Tvätta fönster. Då gör vi det sa Cissi. 


Vi skulle åkt till skogen och plockat blåbär, men det blev bara Berra och jag som åkte, medan Cissi och Martin tog sig an fönsterna.


Cissi har fått en del tyger av mig, som jag fått till mattrasor, hon syr hur mycket fina saker som helst, förutom kläder till sina barnbarn.


   

Jag fick ett par jättefina grytlappar som hon sytt.

 

   

Sen vi f.m.-fikat så startade Cissi och Martin med fönstertvätten.

 

Jag släppte av Berra i skogen, för han skulle leta efter kantareller på annan del av skogen än där jag skulle plocka blåbär.

 

I små öar av ris här och där, fanns det faktiskt ganska bra med blåbär.

   

Onyx försåg sig.


 

Medan Maya hittade ett ben, som hon muttrande bar med sig och sen grävde ner när vi skulle tillbaka till bilen.

 

När vi kom hem från skogen hade Cissi och Marin tvättat alla 8 fönster på nedre våningen både in och utvändigt och emellan.


   

Medan jag lagade mat, kycklinggryta, så rensade Cissi och Martin blåbären. Jag hade fått ihop 3 liter.

 

I morgon kommer dom dessutom stå för matlagningen. Det känns som rena julafton att ha dom här.




 
 
Ingen bild

Yvonne

25 juli 2022 22:35

Ibland måste vi be om hjälp, även om det är svårt. Härligt att få hjälp med fönstren! Gulligt av dem💜
Vilka fina grytlappar!

Kicki Fredlund

26 juli 2022 11:38

Visst är det konstigt att det ska vara så svårt att be om hjälp, men det är väl för att man alltid gjort allt själv i hela livet.
Visst var grytlapparna fina.

 
paula

paula

26 juli 2022 00:26

Sitter med ett stort leende, så roligt för er att både få träffas och få hjälp med det som känns jobbigt. Min dotter får ställa upp varje gång hon kommer hit, då har jag en lång lista hon får beta av!
Kram o grattis till framgångarna i ringen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 juli 2022 11:35

Om våra barn bodde närmare, så skulle vi säkert få mer hjälp.
Tack för grattis!
Kram

 
Ingrid

Ingrid

26 juli 2022 12:35

Så underbart att få hjälp med fönstertvätten och vilka fina grytlappar Cissi sytt.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

27 juli 2022 08:50

Det är en ren fröjd att titta ut nu med blankrena fönster överallt.
Cissi är så duktig att sy. Hon visade bilder på kläder hon sytt till sina barnbarn.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards