Direktlänk till inlägg 19 februari 2022

Maya fyller veteran.

Av Kicki Fredlund - 19 februari 2022 14:54

Idag fyller Maya 8 år, vilket innebär att hon nu kan ställas ut i veteranklass. Nu är det bara utställningarna som saknas. Jag hoppas verkligen att de inte ska behöva bli inställda igen.


Grattis till Mayas tre systrar!


En till som fyller idag är barnbarnet Victor, som fyller 23 år.


I morse fick jag anledning att reta mig på ugnen igen. Vi hade inga kakor kvar, så jag gjorde knäckkakor, dom blev brända och vaniljhorn (då sänkte jag värmen något), dom blev knappt färdiggräddade.


Jag har varit ute på sparktur på sjön med hundarna. Så otroligt isigt på vägen dit, men lite skare på isen, så den var inte så snabb idag att sparka på.


     

Onyx rullade sig stup i ett, men det borde ju inte vara så skönt på den ganska hårda skaren.

 

 

Efter sparkturen så sov dom gott.

 

Igår var vi till Borlänge igen.


   

Den här gången på hörcentralen, där Berra fick beställa nya hörapparater. Ingen rusning i deras väntrum, sofforna var t.o.m blockerade så ingen skulle kunna sitta för nära nån annan.

 

Vi passade på att äta på stan, sen hade vi turen att få en klipptid kl 4.


Det blev lite tid över att strosa en stund på Kupolen och jag var in och köpte en ny handväska. D.v.s det var Berra som köpte den till mig (500 kr). Han har retat sig mer på min gamla väska än vad jag gjort själv.


Idag har jag gett Maya en spruta Cytopoint, då hon börjat om att slicka sig på tassarna. Ingen snäll födelsedagspresent, men i gengälld fick hon lite kyckling när jag gjorde en kyckliggryta till middag.



 
 
Ingen bild

Yvonne

19 februari 2022 15:38

Tiden går fort, 8 år redan! Grattis till henne.

Kicki Fredlund

19 februari 2022 16:13

Ja, visst går tiden alldeles för fort egentligen.
Jag får väl tacka på Mayas vägar.

 
Ingrid

Ingrid

19 februari 2022 16:59

Grattis till Maya på 8-årsdagen och grattis till barnbarnet också.
Så skönt hundarna tar igen sig efter sparkturen.
Och så skönt för Berra att få nya hörisar!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

19 februari 2022 18:13

Tack!
Ja, det ska verkligen bli skönt när Berras hörapparater är klara om några veckor.
Kram

 
Anki

Anki

20 februari 2022 07:56

Ett försenat Grattis till Maya, ja, till barnbarnet också förstås!
Bra med ny hörapparat till Berra, för visst är det jobbigt när inte "gubben" hör vad man säger :)
Hoppas ugnsreparatören kommer med en ny termostat snart, för sådär kan du ju inte ha det!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

20 februari 2022 09:34

Tack på deras vägnar!
Ja, jag hoppas att det ska bli slut på "god dag yxskaft" när han får sina hörapparater. Får och får förresten 500 kr styck kostar dom, han behöver utan tvekan båda.
Man vet ju aldrig med reparatörer, väntan kan ju bli lång, men jag kan ju inte låta bli att använda ugnen om jag behöver den.
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

20 februari 2022 12:18

Grattis till Maya och till barnbarnet Victor
lite sent men hjärtligt. Trist de där med er ugn, förstår
du retar dig, vem vill ha brända eller halvgräddade saker.
Hundarna ser ut att ha det kul på isen. Rulla gott, kliar gott.
Ni får fara mycket till sjukhuset, jag är glad jag slipper det
Vet inte redigt hur långt ni har, men jag har 9 mil tur o retur.
Äta ute är gott ibland, fram för allt om man är iväg hela dagen
då är det skönt slippa stå med mat när man kommer hem.
Kramiz o go söndag

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

20 februari 2022 12:32

Tack på deras vägnar!
Ja, det är mycket åkande nu. Vi har 4 mil till Borlänge 3,5 mil till Avesta och 5 mil till Falun.
Det är ju inte bara ett, utan många kontroller av både det ena och det andra.
Men man får ju vara glad så länge det finns hjälp att få.
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards