Direktlänk till inlägg 3 februari 2022

Ingenting blir gjort.

Av Kicki Fredlund - 3 februari 2022 14:18

Jag är ingen "vintermänniska", jag saknar all lust för att göra nånting den här årstiden.


Tur att man har hundarna (det har jag sagt mer än en gång), annars skulle jag nog inte komma utanför dörren ens.


Det blev en tur med sparken på isen i dag också. Trots att det inte var kallare än -6 grader så frös jag väldigt om fingrarna.


     

Ingen sol idag när vi var ute på sjöisen.

 

     

Hundarna fick leta efter utkastat godis en stund. Det är ju inte så lätt att hitta aktiviteter för dom på isen.

 


Får jag inget mer?

 

   

Jag är fascinerad av att det är så många sprickor i isen, inte går dom så värst rakt heller.

 

Nu dags att ta reda på pannkakan som nog är klar i ugnen.

 

 

 
 
Ingrid

Ingrid

3 februari 2022 16:13

Jag är inte heller någon vintermänniska. Vinter gäller det bara att överleva!
Fina bilder från dina hundpromenader. Du kommer ut i alla fall även om det är vinter och ruggigt.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

3 februari 2022 17:45

Så är det, bara att överleva vintern och invänta sol och vår.
Ja, ut kommer jag i alla fall en gång per dag tack vare hundarna.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

3 februari 2022 16:32

Jag har en stor vinterglädje och det är att titta in här. Ungefär som att jag står ut med hyggen eftersom Kalle älskar dem! Igår följde vi lodjursspår nästan hela tvåtimmarsturen men idag hade jägare/slaktare ivrigt invaderat. Hoppas lon klarade sig.
Vattnet frös igen men jag satte på en byggfläkt, så det kom igång igen.
Idag sjöng talgoxar sin vårvisa - den kommer, våren även om det dröjer än.
Hoppas ni mår bättre nu!

Kicki Fredlund

3 februari 2022 17:43

Vad glad jag blir att jag kan vara någon till glädje om än bara med bloggen och mina hundgrisar, ännu gladare skulle jag bli om du startade upp din blogg igen, så man kan få följa dina och Kalles dagar.
Två timmar på ett hygge låter inget vidare, dom brukar ju inte vara så enkla att gå på. Synd att ni inte fick se lodjuret också.
Tackolov att ditt vatten kom tillbaka med byggfläktens hjälp. Men inte så kul att behöva ta till en byggfläkt, men tanke på dagens elpriser.
Visst får vi vår vad det lider, men den dröjer ju alltid för länge.
Berra mår aldrig bra, han har sån värk, nu mår han dessutom illa av cellgiftet. Men med mig är det egentligen inga större fel, mest latmasken som tär.

 
Skyttlat

Skyttlat

3 februari 2022 16:46

Jag har aldrig lust att göra något oavsett årstid. Nej, när man ingen hund har så kommer man inte ut, helt riktigt. Skittråkigt! Det är ingen mening att gnälla heller för det är ingen som bryr sig. 😂
Nä så dåligt är det ju inte. Själv syr jag bindor till flickor och kvinnor i Gambia och Senegal! Stackarna har inte råd att köpa färdiga skydd och då stannar dom hemma från skolan när dom har mens. Så vi har det väldigt bra här i Sverige och klagar för bagateller. När mamma var ung, född 1921, fick hon virka bindor till sig själv. Hemska tanke! Tur man är av med det problemet!
Men nu har jag ju fått skägg istället! 🤔
Ha det gott och kram! 👍

http://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

3 februari 2022 17:34

Dessvärre verkar det som om lusten att göra något avtar med stigande ålder. Förr var jäkligt aktiv och hann med massor, hästar, hundar, barn, hus och trädgård. Numera är dagens slut strax efter att man stigit upp.
Vilket bra initiativ att göra mensskydd till flickor i Gambia.
Jag minns också min mammas virkade bindor, stopptyg tror jag de kallades för.
Ja, nu får vi skäggväxt i stället. Är det inte det ena så är det det andra-sa flickan som blödde näsblod.
Ha det gott du också!
Kram

 
Ingen bild

Hillevi igen

3 februari 2022 17:46

Äsch, jag jämför inte frallorna o hyggen, bara glädjen!
Har såna problem med att banka på mobilen! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards