Direktlänk till inlägg 27 januari 2022

Berra fick en komplimang på VC.

Av Kicki Fredlund - 27 januari 2022 09:41

Igår fick Berra en tid på VC för han kissar blod.


Det var en utländsk läkare som vi inte träffat tidigare. Medan han satt vid datorn och skrev så sa han: Va, är du 82 år? Jag var tvungen att se efter att jag hade rätt patient, jag hade förr gissat på 62 år.


Det är ju knappast vanligt att få komplimang för sin ålder i den åldern, men Berra blev ju lite mallig.


Berra hade 78 i sänka, så nån infektion pågår i kroppen. Läkaren skrev remiss till urologen, där de får göra en fortsatt utredning, men det kan ju ta tid innan han får komma dit.


Efter läkarbesöket så åkte vi till Tjärnan så Maya och Onyx fick springa av sig.


 

Mycket som ska kollas in på hundars vis.

 

 

På flera ställen är det helt snöfritt i skogen.

 

Idag är det grått och trist 0 grader och det ska visst bli nederbörd i nån form.

 

Jag borde fortsätta att röja i min pågående döstädning, men lusten vill inte infinna sig. 



 
 
Ingen bild

Hillevi

27 januari 2022 11:06

Att lusten till döstädning uteblir är väl ett gott friskhetstecken!

Här huserar Ryggont, säkert pga av tråkigt trav längs mina grusvägar istället för skogen men snubbligheten gör att bara Kalle får springa där.

Nu blir det långtur igen utan frallor gnölar Kalle. Mulet men inte så kallt.

Jo, Kaspar är 19, 20 år sådär, tappat bort noteringara kring detta.

Hälsningar Hillevirrevi

Kicki Fredlund

27 januari 2022 15:30

Nä, det vete sjutton om det är? Friskhetstecken alltså.

Visst är det hemskt för ryggen att gå utefter väg.
Men vadå långtur utan frallor? Har Kalle träffat på några?

Aktningsvärd ålder på Kaspar hur som. Är Tassel borta?

Kom igen med en blogg Hillevi!!

 
Ingen bild

Hillevi igen

27 januari 2022 11:09

Roligt med doktorsberöm! :)

Kicki Fredlund

27 januari 2022 15:26

Ja, det var ju lite uppiggande för Berra att höra, för han känner sig allt annat än yngre än sina 82 för närvarande.

 
Anki

Anki

27 januari 2022 13:11

Döstädning ... låter trist tycker jag ...
Klart Berra ska vara mallig över doktorns kommentar!
Hoppas han får en snabb tid till urologen.
Härliga bilder från skogen!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

27 januari 2022 15:25

Städning är alltid trist i min värld. Men att röja undan så ens ungar slipper ha så mkt att ta reda på när vi en gång trillat av pinn är ganska nödvändigt, speciellt som jag alltid haft svårt för att göra mig av med saken, men utan att blinka tackat ja till sånt som andra velat bli av med.
Jo Berra blev allt lite märkvärdig av läkarens ord.
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

28 januari 2022 09:10

Komplimangen är alltid kul att få. Förstår Berra blev glad. En städerska hade inte varit så dumt att ha, men det är alltid kul och skönt när det är ny städat och lukar gott i huset. De där att göra de enklare för de som kommer efter, de har vi alltid försökt hålla efter. Lite ska de ju ha att göra :)
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

28 januari 2022 09:41

Jag julstädade ju inte ens, eftersom vi var hos sonen i Trollhättan över jul.
Jag tänkte då att man får väl ta en vårstädning stället. Solen är ju dessvärre så avslöjande. Nog vore det fint med en städerska.
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards