Direktlänk till inlägg 1 maj 2019

Fått sova en del.

Av Kicki Fredlund - 1 maj 2019 13:00

I natt har valparna inte varit så skrikiga och därmed har jag fått lite mer sömn, men visst tittar jag fortfarande till dom en gång i timmen på natten och stup i kvarten under dan.


 

Pju går oftare åt sidan och lägger sig utanför valplådan, det är bra för då är det lugnare hos valparna.


 

Men hon har en jäkla förmåga att bädda över valparna, och dom lyckas hela tiden kräla längst in i nåt hörn.

 

   

Idag har jag gjort klart vårt lite provisoriska växthus, jag tänkte att det skulle hamna ett par tomatplantor där vad det lider.

 

Jag hade altandörren öppen och plötsligt får jag höra ett herrans oväsen från stora rummet, det var Maya som skällde och for omkring helt hysteriskt kring väggarna


Det visade sig att den här lilla krabaten lyckats flyga in genom den öppna dörren. Om det var Maya som förkortade hans liv, eller om han slog ihjäl sig mot väggarna, jag misstänker det förstnämnda, för det var så mycket fjädrar och dun på golvet.

 

Igår blev det ju ingen matlagning, Berra fick i stället åka och hämta varsin kebabbtallrik på Pizzerian. 


 

Massor av mat, både kebabbkött och kycking. Jag blev proppmätt och Maya och Triss blev glada att få ta del av köttet som blev över.

 

Men idag kommer jag inte undan matlagningen. Hittade några pannbiffar i frysen, till dom gör jag en svampsås på Karl-Johan.


Berra har just kommit tillbaka från skogen, där han varit och promenerat med Maya och Triss.

 
 
Ingrid

Ingrid

1 maj 2019 14:00

Kebab-tallrik tycker jag är jättegott och så har Kustgrillen väldigt gott thaikäk också. Det är en bra genväg när lusten att laga mat inte infinner sig.
Ha en fin första maj!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

1 maj 2019 14:11

Jag tycker att det är gott, men jag blir alltid så "fetkladdig" i munnen efter att jag ätit pommes.
Ha en skön dag du me'!
Kram

 
Ingen bild

Helena C

1 maj 2019 21:25

Skönt att det är lugnare med valparna, de har nog fått lite mycket mat av Pju. Ibland är det bra att kunna ta till hämtmat, när orken eller fantasin tryter. Hoppas att det går fortsatt bättre med småmagarna. Kram

Kicki Fredlund

2 maj 2019 09:19

I natt har jag t.o.m sovit mer än en timme i taget.
Ett par av dom är fortfarande dålig i magen.
Nu har dom öppnat ögonen.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards