Direktlänk till inlägg 3 december 2021

Saffransbak.

Av Kicki Fredlund - 3 december 2021 11:25

I morse efter frukost bakade jag lussekatter. Klart lagom till 11-kaffet.


Men jag fick fika ensam, för Berra gick och la sig och stod över fika.


Han har huvudvärk och mår illa, vissa dagar är sämre än andra dagar.



Vi har beställt en ny spis, men den kommer hit den 9:e december, så jag fick hålla till godo med den vi har när jag bakade.


 

Jag hoppas att det här är det sista baket med ojämn gräddning.

 

Ugnen kommer nyttjas en till gång idag, för jag köpte en hel laxsida när vi handlade härom dagen, så den ska jag tillaga i långpanna.


I dag är det -11 grader och ganska grått väder. 


Jag kommer att gå på sjön med hundarna idag också, får passa på medan isen är fin.



 
 
Ingrid

Ingrid

3 december 2021 13:48

Dina bullar är säkert göda även om de här lite ojämnt gräddade. Tänk så bra det bli när du får en ny spis, men det brukar ta lite tid innan man vänjer sig vid nymodigheten.
Hoppas att Berra piggnar till igen!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

4 december 2021 09:22

Saffransbullarna fick väl duga, även om jag ville ha mer saffransmak på dom.
Det ska bli spännande att se om en ny spis gör nån skillnad.
Idag har Berra t.o.m varit ute och sopat av snön från entréerna, så han är piggare idag.
Kram

 
Anki

Anki

4 december 2021 08:27

Så tråkigt att Berra inte är i form ... hoppas han snart kryar på sig!
De ser goda ut, dina lussekatter!
Nu blev jag sugen på lax!
Ha en fin lördag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

4 december 2021 09:19

Dessvärre mår Berra sällan eller aldrig riktigt bra. Han har ständig värk, både av bältrosen och övrig värk. Men vissa dar är sämre så då ligger han och sover bort en halv dag.
Jag var inte så nöjd med lussekatterna, för lite saffranssmak. Jag blandade två olika saffransorter och såg ju direkt att Apotekets saffran var av en bättre kvalitet.
Laxen smakade bra, även om jag inte hade nån dill hemma, så jag kunde inte göra den kalla dillsåsen som jag brukar ha till.
Ha en bra dag du också!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards