Direktlänk till inlägg 27 augusti 2021

Träffat läkaren.

Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2021 18:47

Idag hade jag tid på VC att träffa en läkare om hostan jag har och tröttheten.


Alla prover var bra, men jag fick åter veta att jag dricker för lite, jag är alldeles för torr i skinnet.


Min hosta är nog från strålningen jag fick för mer än 5 år sen. Det fick jag ju höra redan då att det kallades för strålningsbronkit. Nu sa läkaren att det var kronisk bronkit, som jag får dras med. Men nåt fel på sköldkörteln var det inte.


Lite högt blodtryck, jag som alltid trott att jag haft lågt. Yr kan man tydligen bli av båda delarna.


Prick en timme var jag inne hos läkaren, så hon tog god tid på sig.


Eftersom jag inte var hemma förrän halv tre så beställde jag en kebabrulle på hemvägen, som vi delade på.


Sen åkte vi till skog nära hemma så hundarna kom ut. 


Det har regnat till och från hela dan och bara varit 12 grader, men den timmen vi var i skogen så klarade vi oss utan regn.


 

Svanfamiljen fick vi syn på för första gången i år, bara med två ungar den här gången. Förra året hade dom minst 6 st.


 

Den här skogen är så snäll att gå i, men jag blev ju trött i benen i alla fall och väldigt ont i höfterna.

 

 

Nu kommer trattisarna på bred front.


Det blev en korg med lite blandad svamp, som jag ska rensa och ta reda på nu i kväll.




 
 
Ingen bild

Yvonne

27 augusti 2021 19:23

Är det vätskebristen du mår dåligt av alltså?

Kicki Fredlund

28 augusti 2021 11:47

Jag fick inget klart besked om vad tröttheten kan bero på, mer än åldern, och det vill man ju inte höra.

 
paula

paula

27 augusti 2021 22:23

Så bra att alla prover var ok o att du kom iväg till doktorn. Det brukar kännas bra att vara "genomgången"...Jag har samma framför mig, gruvar mig för att ringa en ny vårdcentral och starta om...Men ska ta tag i det, för snart har jag inte mediciner kvar på recepten.
Trattisar undrar jag om jag hittar några här, kommer inte iväg till den typen av skog. Men, jag klagar inte,plockar en kasse med svamp mest varje dag. Tycker det finns mycket kalle, men nu börjar de bli för stora. Kram till dig och Berra

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

28 augusti 2021 11:46

Det togs ju många prover när jag låg inne för kristallsjukan, men jag ville kolla att det inte var nåt fel på sköldkörteln.
Vi måste försöka ta oss till dig och ditt nya pörte. Kanske kan vi åka till skog tillsammans.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

27 augusti 2021 22:57

Så skönt att läkaren inte hittade några fel förutom lite högt blodtryck och vätskebrist. Det är ju saker som går att fixa till. Sen får vi väl acceptera att vi inte är några ungdomar längre.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

28 augusti 2021 11:40

Det är nog den svåraste biten, att acceptera att man inte orkar som tidigare, att man faktiskt blivit gammal.
Kram

 
Anki

Anki

28 augusti 2021 11:40

Så bra att du blev ordentligt undersökt och att proverna var bra ... lite högt blodtryck är ju sånt som går att åtgärda.
Ser ut som en härlig skog! Här har det äntligen börjat dyka upp lite svamp ... eller äntligen är väl fel, för egentligen brukar september vara den bästa månaden här :)
Ha det gott!
Kram!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

28 augusti 2021 11:43

Visst är september den bästa svampmånaden, nu börjar det bli svårt att hitta små knubbiga kallar, men det får väl bli trattisar i stället.
Jag har medicin att hämta ut, f.f.a för hostan.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards