Direktlänk till inlägg 15 augusti 2021

Valpar, valpar och valpar.

Av Kicki Fredlund - 15 augusti 2021 18:39

I morse åkte Gabriella och jag till Skinnskatteberg för att äntligen få träffa Joannas valpar.


 

Här fanns det hundar av alla åldrar och storlekar, här är några av dom.

 

Tre av Myrans 7 veckor gamla valpar.

 


  

Gabbi blev störtkär i den här lilla killen.

 

 

Kikis valpar (4 veckor) passade på att ta sig en slurk.

 

 

Men annars var det den här unga hanen som gärna ville vara inne hos valparna.

 

 

Bebis och Pudding. Bebis söker ett nytt hem om nån är intresserad.

 

   

Pudding myser i mattes knä, där hon till slut somnade sött.

 

 

Det har tillkommit ytterligare en bodel, sen vi var här i våras. 

 

 

Där inne satt vi och fikade, för ute blåste det ganska kyligt.

 

Vid 2-tiden var jag hemma igen, hade då köpt färdigmat på Hemköp, så jag slapp laga mat när jag kom hem.

 

Berra hade ju varit hemma med hundarna medan jag var i Skinnskatteberg, men vid 5-tiden åkte vi till skogen så hundarna fick sin promenad.


 

Plockade en hel del Karl-Johan, men jag hamnade fullständigt fel när jag skulle gå ur ett skogsavsnitt och trodde att jag skulle komma fram på den stig som jag lämnat.

 

 

Men i stället kom jag ut på en bilväg, som tur var visste jag var, så det var bara att knalla den kilometer som jag var fel. Men i gengäld hittade jag massor av Karl-Johan på väg tillbaka till bilen.

 

 

Nu återstår bara att ta reda på svampen.



 
 
paula

paula

16 augusti 2021 00:12

Ser nästan ut som ett kommande kalle-år! Det var ett tag sedan. Här har jag bara hittat en stor och ett par småttingar. Nå, jag har torkad så det räcker några år till, men det är ju så kul att hitta dem och plocka! Valpar är bäst att inte träffa, man blir så bebissjuk! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

16 augusti 2021 08:51

Det är tre år sen, tror jag, då vi hade ett riktigt Kalle-år. Nu kommer dom på bred front, stod i klasar på sina håll.
Jag har beställningar på torkad kalle, så jag plockar så mycket jag hinner och orkar.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

16 augusti 2021 09:43

Vilka ljuvliga valpar! Jag förstår att du är sugen på en valpkull snart igen.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

16 augusti 2021 14:42

Ja, man blir så sugen, men jag väntar till våren med att para Onyx. Hoppas jag orkar då.
Kram

 
Anki

Anki

16 augusti 2021 14:21

Ljuvliga bilder på valpar ... och härligt med alla kallarna!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

16 augusti 2021 14:39

Ja, man blir så valpsjuk, men två kullar samtidigt skulle jag inte vilja ha.

Nu kommer kallarna på bred front, men deras tid är kort, så det gäller att passa på.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards