Direktlänk till inlägg 11 augusti 2021

Mera skog.

Av Kicki Fredlund - 11 augusti 2021 18:33

Trots min trötthet, där det känns som om benen inte kommer bära mig, så åkte vi till skog en mil bort för att kolla svamptillgången där.


Skogen fanns kvar, det var ju det första positiva, ingen hade heller varit och plockat kantareller på de ställen jag kände till sen tidigare.


Så vi hade att rensa ca 4 liter gulingar och några Karl-Johan, men där är de flesta tyvärr fortfarande maskförstörda, trots att de är knubbiga och fasta.


Det har varit ca 20 grader varmt, just ingen blåst, svart åskhimmel stundtals, men utan att det blev nån åska.


 

Hundarna var väldigt intresserade av den nya skogen. Dessvärre rullade sig Maya i rutten svamp, det luktade vidrigt.


Jag torkade av henne med fuktig mossa i flera omgångar, så hon inte skulle förpesta hela bilen när vi åkte hem.


Hemma åkte hon omgående ner i badkaret för dusch.


 

En liten skogstjärn i en ny skog, som jag bara gick en pytteliten vända i när vi var på väg hem.

  

 

Det blev ingen bild på dagens svampskörd, men de här kantarellerna plockade jag igår, dom ligger nu på torken.

 

 

Äntligen har jag kasserat penséerna och i stället satt två plantor med bollkrysantemum.

 


 
 
Anki

Anki

12 augusti 2021 09:33

En givande skogspromenad! Härligt!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

12 augusti 2021 09:40

Hur trött man än är och hur ont man än har så är det alltid rogivande att gå i skogen med en svampkorg på armen.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards