Alla inlägg den 24 juni 2021

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2021 15:57

Jag har börjat vakna tidigare än jag brukar, men bara de nätter jag sovit skapligt.


I morse satte jag på ugnen innan jag duschade, för då hann jag baka kubbar innan vi åt frukost halv 8, när även Berra kommit upp.


Sen åkte vi tidigt till återvinningen och lämpade av en del skräp. Bl.a mattan vi haft under soffbordet, vi köpte ju en ny matta när vi var på Rusta i Borlänge.


Vi åkte även en snabbis till brukshundklubben där jag tänkte träna lite med hundarna. Utställningsträning med Onyx och lite lydnad med Maya.


Onyx blev överlycklig, hon trodde vi skulle köra nosework, så hon kopplade på nosen direkt och undrade var hon skulle leta. Vilket minne dom har, för vi har ju inte tränat på nw sen förra året.


Sen jag fyllt bensindunken på macken, så åkte vi till Tjärnan där hundarna fick sin promenad.


   

Som vanligt så klättrar dom gärna upp på stenar.

 

Jag tänkte att jag skulle låta dom få göra varsitt uppletande av föremål.


Onyx pinnade på ut till föremålet, men tar det inte med sig tillbaka. Lika som i spåren, där hon inte heller tar upp apporterna. Jag får nog lov att lägga ner lite jobb på apporteringsövningar med henne.



Men Maya mindes precis vad hon skulle göra, trots att det var evigheter sen hon fick prova på uppletande. Det var ju annars Jollys paradgren.

 

Klockan var bara halv 11 när vi kom hem igen, så jag hann med 30 minuters gräsklippning före fika.


För andra gången satt det en padda under gräsklipparen när jag skulle starta den, det hände för ett par år sen också, tur att jag flyttade på klipparen innan jag startade den.


 

Efter att vi f.m.-fikat så gick jag ut och klippte klart gräset. D.v.s jag har framsidan kvar än.

 

 

Jag gräddade pannkakor, som vi åt vid 2-tiden. Jag kokade lite hallonsylt också, för vi hade ingen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards