Direktlänk till inlägg 22 februari 2021

Takdropp! Nytt försök med 5:2.

Av Kicki Fredlund - 22 februari 2021 12:52

Gårdagen försvann i en dimma nästan. Jag hade ont i magen i princip hela dan. Det som från början verkade som lite magknip bara blev en smärtsam omgång kolik.


Hundarna blev blåsta på promenad då jag inte vågade gå hemifrån.


Idag mår jag bra, ja det gjorde jag redan i går kväll när det hela gått över.


Hundarna har fått lite inomhusaktivitet, men strax ska vi ta bilen och kolla hur det ser ut i Tjärnan efter den pågående snösmältningen.


 

Jag skulle träna hundarna lite i att "sitta bamse" medan Berra tog kort. Med Maya gick det OK.

 

   

Men att få båda att sitta upp samtidigt var inte så enkelt. Onyx är inte speciellt samarbetsvillig.

 

 

"Kan vi inte sluta nu, du ser ju hur trött jag är".

 

Idag är det +1 grader, alltså lite kallare än igår, då det var uppe i +4 grader och snön rasade i stora sjok från taket.


 

Om det fortsätter så här så kan man snart ta en fika på altenen.

 

På tal om fika, så blev vi blåsta på det idag. Startade nämligen med 5:2-dieten.


Få se hur vi klarar det, provade för nåt år sen, men gav upp. Den här gången får jag inte misslyckas om jag ska kunna komma i mina kläder. Som det är nu har jag bara ett par jeans som jag kan knäppa i midjan.


Det här senaste hemmasittande året, som coronan är skuld till, har inte varit så bra för figuren. Det är en dålig kombo att gilla kaffebröd och ogilla att motionera.


Mitt mål är att gå ner 2,5 kg, det är värre för Berra som behöver gå ner 5 kg. Den som lever får se.



 
 
Ingrid

Ingrid

22 februari 2021 18:15

Så fina hundarna är när de sitter bamse. Kul uttryck som jag aldrig hört förut.
Vi har haft rena våren i dag med strålande sol hela dagen och 8-9 plusgrader.
Lycka till med dieten!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

22 februari 2021 18:53

Uttrycket kommer sig väl av att björnar står eller sitter så.
Vi har haft skitväder. Grått, duggregn 0 grader
Ja, nu får vi bita ihop och hålla i ett tag med dieten.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Fredag 7 juni 14:56

För första gången på alla år som jag fött upp hundar, så har det varit väldigt tomt på spekulanter, utom de som velat ha tikar.   Det innebär att gossarna i min Q-kull hunnit bli dryga tre månader gamla.   Men senaste tiden har det varit rena...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 4 juni 08:56


Igår var jag till bilprovningen med KIAn, det blev OK rakt över så nu får den rulla ett år till.   Efter det var jag till veterinären med Quick Step "Bruno" för ombesiktning och pass.     Här kollar Sören att ID chippet syns. Bruno fann si...

Av Kicki Fredlund - Söndag 2 juni 18:52

Helena Bell, som är hemma på ett kort sverigebesök, kom redan tidigt på förmiddagen och stannade hela dagen.   Så jättetrevligt, dan gick alldeles för fort.     F.m.-fika, där jag tog fel på tiden, så klockan var inte ens 10.     V...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 29 maj 19:24

Igår, i fortsatt sommarvärme på ca 24 grader, kom Catarina från Gustafs för att träffa valparna.   I det fina vädret var vi ute mest hela dagen.   Onyx med sina söner   Puss på dig brorsan!        Hundarna fick mycket uppmärks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 28 maj 10:35

Ja, här blir det inte ofta bloggat, det var väl nästan en vecka sen sist.   Men dagarna går och jag är fortsatt trött, får dessutom så ont i benen och ryggen när jag försöker få något gjort utomhus.   I söndags åkte jag till Rättvik på en ino...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards