Alla inlägg den 11 februari 2021

Av Kicki Fredlund - 11 februari 2021 12:12

Klockan 10 hade vi tid på VC för att få den andra sprutan, så nu behöver vi bara hålla oss borta i två veckor, sen är det fritt fram att träffa nära och kära igen.


Det var ingen fara med att det inte skulle finnas vaccin, för de hade täckt upp, så det fanns till alla som fått den första sprutan.


Naturligtvis kommer vi fortsätta att tänka på säkerheten och hålla avstånd till människor man inte känner.


Idag var det friskt om nosen med - 18 grader i morse och -14 nu på dan. Solen skiner från klarblå himmel, så man kan ju alltid hoppas att det ska stiga lite till när vi ska ut med hundarna.


Kanske måste jag gå själv, för Berra har svårt att klara kylan p.g.a sin kärlkramp.


Jag passade på att handla lite, trots att jag storhandlade i söndags så blev det lite till på ICA.


Dessutom var jag till Granngården och köpte mat till Maya. Hon och Onyx står på olika foder. Maya som är ganska mullig och 7 år gammal (19/2) behöver ett lightfoder, medan superaktiva Onyx behöver ett  foder med mer fett och energi.


Även ELons bildbutik fick ett besök. Jag skulle kolla om Berras mobil dött för tid och evighet, men killen där fick igång den, så den får hänga med ett tag till. Tittade annars på en DORO, som får bli hans nästa pensionärstelefon.


Däremot hade läsplattan, som jag fick av mina barn när jag fyllde 70, sagt upp sig. Den hade hållit länge ändå fick jag veta, om plattans ålder skulle jämföras med en människas ålder så var den 115 år!


Jag klarar mig utan just nu i alla fall, då min nyaste telefon fungerar så bra.


Hundarna fick stanna hemma p.g.a kylan och blev lyckliga att vi äntligen kom hem efter en timme!


   

Onyx parkerade sig i Berras knä, en plats som hon tagit över efter Triss.

 

Medan Maya sov i hundsängen i biblioteket, där jag sitter vid datorn.

 

"Stör mig inte med din kamera!"

 

 

Tur att det finns färdigrätter att köpa, så himla enkelt att ta till när jag inte vill laga mat (ofta alltså).

 

För nån vecka sen kunde man köpa 6 pajer för 99 kr på Lidl, jag tog veganpajer. Den här med broccoli, sparris och ost var riktigt god.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards