Alla inlägg den 12 februari 2021

Av Kicki Fredlund - 12 februari 2021 09:11

Jag fick ju inga biverkningar alls efter den första sprutan mot covid-19, mer än att det kliade våldsamt nån vecka på platsen för sticket.


Men i morse vaknade jag (sent dessutom) och kände mig sjuk, huvudvärk och allmänt darrig.


Maya har följt mig som en skugga hela morgonen, hundar är ju otroliga på att känna av.


Trots att vädret slagit om till -8 grader mot -18 i går kväll, så var det ruggigt inne och jag tände en brasa i kaminen och skickade ut Berra i garaget att ta in mer ved.


   

Onyx och Maya passade på att få lite skön värme, nära både varandra och kaminen.

 

   

I förrgår, när jag var på isen med hundarna, så hade det ju snöat så den fina upplogade slingan knappt syntes.

 

 

Onyx blev bara en suddig siluett i det gråa vädret.

 

 

När vi kom hem (i tisdags) fick jag lov att bada Maya. Hon hade varit dålig i magen så skit hade hamnat på bakkroppen när hon sprang.

 

Dessvärre hände samtidigt något med duschen. När badkaret skulle göras rent så gick det inte att skifta mellan dusch och kran och jag lyckades inte få till det, så nu får vi använda duschen på gästtoan på övre våningen. 


Duscharmaturen är dessutom olik andra jag sett, på den här skiftar man mellan dusch och vatten ur pipen genom att vrida pipen helt åt sidan.


Får se vad jag gör idag, lägger nog klart det senaste pusslet, det är bara på 500 bitar, men samma myller av små små detaljer och figurer, det är inte så mycket kvar att lägga.


Hoppas att jag piggnar till fram på dan så hundarna får sin promenad.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards