Direktlänk till inlägg 7 juni 2015

Spårsöndag

Av Kicki Fredlund - 7 juni 2015 16:42

Idag åkte jag till skogen, för att var med och spåra.


Det har inte blivit mycket aktivering för hundarna sen valparna kom.


Jag la spår till Kerstins Queensi, Maya och Jolly. Skorpan fick nöja sig med en kort promenad.


Skorpan har tyvärr blivir mycket sämre senaste dagarna i sitt diskbråck.


     

Jag gick med Kertsin och Queensi på det spår jag lagt. Fotade lite under tiden.


Tog också kort samtidigt som Maya spårade.

   

Iväg över stock (men inte sten.

 

Maya var duktig och hittade sina apporter, här en bit brandslang.

 

En litet mjukisdjur fungerar också...

 

Förlåt matte, men jag måste stanna och kissa lite.

 

Leksaker eller träapporter, allt fungerar lika bra. Kommer duktigt fram till mig med dom funna föremålen.

 

Men ser hon plötsligt en fågel som flyger upp, så tappas koncentrationen för en stund.

 

När vi kom till spårslutet fick Maya leta lite för att hitta föremålet i blåbärsriset.


Vi klarade oss från regnet i skogen, trots att det gick runt oss. När jag kom hem vräkte det ner den ena skuren efter den andra, en del tillsammans med åska.


Berra var hemma med Triss och valparna, han ligger mest, då smärtan av hans ischias/diskbråck gör att han inte kan gå.


I morgon ska han till Avesta för en datortomografi av ryggen.



 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

7 juni 2015 17:52

Hej, ja man har tur om man klarar sig torrskodd om dagarna, det brukar jag inte göra. Vissa dagar har jag tre blöta jackor, tre par blöta byxor på tork. Då har jag lyckats pricka in skurarna vid varenda promenad. Men, det gör ju inte så mycket egentligen, fryser gör jag inte. Såg idag att svampen frodas, Pelle Holmberg hade uttalat sig, o blåbärsår verkar det bli så jag har beställt en hopfällbar pall idag på nätet! Här ska plockas bär! Utan att kröka rygg!
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

8 juni 2015 07:20

Tack o lov för att vi har tomt. Att gå ut med 4 hundar i omgångar flera gånger om dan skulle jag inte palla.
Det ska bli intressant att se om det blir så mkt blåbär som det verkar bli.
Jag har en pall till trädgårdssysslorna, men när jag plockar bär så kryper jag på knäna, ofta med regnbyxor på för att klara jeansen från fläckar.
Vi äter blåbär dagligen på gröt eller fil, så nu har jag rensat hela frysta förrådet, från 2012 och framåt. Nu är dom slut, tyvärr.
Kramen

 
Menageriet

Menageriet

7 juni 2015 19:58

Så roligt med spår och så duktig Maya är!
Skäms för att jag inte spårar med Klicker? Har ju aldrig satsat på honom. Han har bara gått ett nybörjarspår på 30 meter för flera år sen och det gick ju inte så bra naturligtvis. Får väl starta upp honom igen?
Hoppas att dom hittar något på Berra så han får rätt medicin för sin värk?
Ha det så gott och kram till Er! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

8 juni 2015 07:12

Ja, ut och spåra du, det är aldrig för sent att prova på.
Det är så synd om Berra nu, för han har så ont överallt. Det finns ingen medicin som hjälper. Han har ökat morfindosen, vilket inte heller är bra på sikt.
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

7 juni 2015 23:07

Tråkigt att Skorpan blivit sämre. :-(

Kicki Fredlund

8 juni 2015 07:09

Ja, fy sjutton vilka svåra beslut man ställs inför.
Jolly tacklar ju också av för varje dag. :-(

 
Ingen bild

Raija

9 juni 2015 07:18

Vad kul med spår i skogen och att Maya tyckte det var kul. Det har jag inte testat med Ellen och ska nog göra det också.

Valparna är för söta, som vanligt. Gillar den med vit stimma över nosen :-D .

Kicki Fredlund

9 juni 2015 11:40

att spåra är jättebra hjärngympa för hundarna.
Om dom har fallenhet, så brukar dom älska det.
Självklart ska du prova med Ellen.
Det är två av valparna som har strimma på nosen, men det blir nog inte mycket kvar när dom blir äldre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards