Alla inlägg den 29 juni 2020

Av Kicki Fredlund - 29 juni 2020 09:02

I går e.m kom så det efterlängtade regnet, efter en dag som varit lika olidligt varm som tidigare dagar senaste två veckorna.


Genast blev det friskare luft och lättare att andas, även om kvällen var kvalmig med rejäla åskknallar.


Nu idag är det behagligare 18 grader kl 9, det är mulet, så det blir väl mer regn.


Jag borde baka bullar, som är helt slut i frysen.


 

Men jag nöjde mig med att göra en plåt med kubbar i morse.

 

I går, innan regnet kom, var det så otroligt varmt, så vi fick sitta inne med AC på i rummet, för det gick inte att sitta ute och äta ens under paviljongen i skugga.

 

 

Det fick bli varsin salladstallrik, men äten inne.

 

Gurkan är egen skörd, men det verkar tyvärr vara den enda på den köpta plantan, för dom andra har torkat bort innan det ens blir ett riktigt gurkämne. Nu får jag sätta mitt hopp till gurkplantorna i växthuset där två har överlevt. Dom blommar för fullt i alla fall.



 

Onyx har tagit Triss plats i Berras knä, sovstilen kan vara hur som helst om synes.

 

Nu ska jag gå ut och gräva upp Vintergröna, som jag har bud på, på Tradera. Auktionen går ut om en timme.


Jag har sålt hur mycket Vintergröna (Vinca) som helst i år, dessutom fått bra betalt. Men mina vänner, som ville ha och får gratis bara dom gräver upp dom själv, dom har lyst med sin frånvaro. Det kan ju ha berott på värmen att dom inte kommit hit än.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards