Alla inlägg den 26 juni 2020

Av Kicki Fredlund - 26 juni 2020 08:43

När det nu är så otroligt varmt, på flera ställen rekord för juni. Igår passerade vi 30 grader här och det var 27 grader inne och 45 grader på altanen, då gör man inte många knop.


Men man måste ju ändå äta. Matlagning är normalt inget som roar mig speciellt mycket och nu ännu mindre.


 

Men att äta nåt salt när man svettas så mycket, det borde väl vara bra, Så i förrgår stekte jag salt sill med löksås. Faktiskt väldigt länge sen sist.

 

Jag kokade så mycket potatis att det räckte till potatissallad dan efter.

 

  

Och i går (kors i taket) invigde jag grillen som vi köpte för mer än ett år sen.

 

 

Jag är ju helt värdelös på att grilla, men några skivor falukorv på en glödbädd av tallkottar det klarade jag i.a.f av.

 

 

Till den gjorde jag en kall potatissallad, helt OK.


När jag handlade senast så köpte jag billig glass på LIDL, jag köper nästan aldrig glass, för den hinner smälta innan jag är hemma, men den här gången hade jag förberett mig med kylväska och kylklampar.

 

 

Ett paket med 8 st av dessa glassar kostade bara 30 kr.

 

Ögonblicket efter att jag tog den här bilden så tippade jag ut hela kaffekoppen över bordet, golvet, mig själv och mina kläder. Jag skyller på värmen att jag blir både fumlig och slö i skallen.

 

Annars är det lyssnandet på ljudbok som gäller, då kan man ju sitta still.


 

Just nu lyssnar jag på Jägarinnan. För några dagar sen lyssnade jag på Kodnamn Alice av samma författare.

 

 

Igår kväll, när man åter kunde vara på altanen, så repade jag upp ett par dm från den här mattan som blivit sliten och trasig i ena änden. Ska försöka knyta om den idag.

 

 

En som vet hur man svalkar sig i värmen.

 

 

Som synes på dom blöta tassavtrycken, så var det här inte morgonens första dopp.

 

Kl 11 ska vi vara på VC, Berra har läkartid, så hur blir det då med vårt 11-kaffe? 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards