Alla inlägg den 8 december 2019

Av Kicki Fredlund - 8 december 2019 12:48

Igår gick årets grötfest av stapeln på klubben.


Jag hämtade upp Kerstin 16.45, det var snorhalt ute så man fick verkligen tänka på hur man körde.


Som vanligt hade eldsjälarna i köket, Gunnel och Gunliz dukat och gjort fint. Vi bjöds på glögg och pepparkakor vid ankomsten.


 

Paketskörden som lottades ut bland deltagarna när vi ätit gröten och skinkmackorna.

 

 

Kurt Lindfors var den enda av manligt kön som var där.

 

 

Ninni bjöd på ett smil när jag fotade henne med en bordsdekoration i näven.

 

Trots att klappen skulle börja på bokstaven O, som var jättesvårt tyckte jag, så visades åter prov på fantasier.


Jag trodde att det skulle bli mycket olivolja, men det var faktiskt bara ett paket med det innehållet.


Däremot fanns bl.a Omaka sockor, Omaka muggar, Oppigård öl, Ormsalva.


Jag fick två paket med O'boy.


En del hade gjort rim till sina julklappar. Det gjorde faktiskt jag också för ovanlighetens skull.


Jag hade köpt Ostbestick, en påse Ostbågar från OLW och Omslagspapper, som inte hörde julen till.

 

Eftersom det hela började redan kl 5 så hann jag hem precis för att hinna se Så mycket bättre.


Det var ju sista avsnittet av en ovanligt bra omgång. Magnus Uggla firades högtidligen av sina kollegor när han fyllde 65 år, vilket skedde under veckan som dom var på Gotland för inspelningen.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards