Alla inlägg den 26 december 2019

Av Kicki Fredlund - 26 december 2019 16:14

Idag åkte de sista hem, det blev så tyst i huset.


Eftersom jag inte varit så pigg under julen, så är det knappt att jag minns den i kronologisk ordning.


Men eftersom jag redan skrivit om lördag och söndag, så borde jag vara framme vid dan före dopparedan, måndag alltså.


Emelie och Henric åkte till Borlänge för att träffa Emelies far, farfar och farmor.


Thomas, Katinka och Victor åkte till Arkhyttan för att träffa gamla vänner där.


Thomas och Katinka julhandlade det sista i matväg, samt att dom inhandlade ett antal Bingolotter. 


Bl.a inhandlades julskinkan, som jag inte köpt tidigare. Jag griljerade den och förberedde lite annat, men annars var det Thomas och Katinka som höll till i köket.


       

Det var åter Thomas som stod för matlagningen. Han stekte färska kycklingfiléer och gjorde en dundergod välkryddad sås, därtill Hasselbackspotatis i ugnen.

 

Lite senare kom Max från Trollhättan, han hade arbetat innan, så han kom upp i egen bil.

 

Emelie och Henric har påbörjat en tradition att titta på Bingolottos uppesittarkväll, kvällen innan julafton.


Vi tittar ju aldrig någonsin på Bingolotto, men det var ganska kul när vi satt där med våra 6 lotter och tjoade i hopp om Bingo, när någon/några av oss satt med 4 nummer i rad och hoppades på den 5:e.

 

Trots att ingen fick bingo eller nån annan vinst, så hade vi en trevlig kväll där det blev ost, kex och vin. Emelie och Henric hade köpt flera olika sorters ost, som jag aldrig smakat tidigare.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards