Alla inlägg den 28 november 2018

Av Kicki Fredlund - 28 november 2018 10:46

Jag fick komma till veterinären kl 9 i morse innan han hade nån patient.


Jag gav Maya sprutan när vi satt i väntrummet, sen stannade jag kvar i 20 minuter för att vara säker på att ingen reaktion skulle visa sig. Det hände ingenting, så jag åkte igen utan att ha träffat vetten.


Det var den andra injektionen av Cytopoint, (den förra för en månad sen) nu ska det bli spännande att se hur länge den håller i sig.


Jag ställde tjockisen på vågen, hon har blivit så mullig sista året. 12,2 kg visade ändå att hon bara har ett par hekto övervikt, hennes normalvikt är 12 kg. Jag trodde hon skulle väga mer.


Kallt, alldeles onödigt kallt så här i början av vintern -13 grader idag.


Jag onsdagshandlade på ICA på vägen hem. Då fick jag reda på att deras 5% rabatt till seniorerna är alltid nu måndag till fredag mellan kl 9 och 13, inte bara onsdag. 


Igår, som också var en ganska kall dag, i.a.f på förmiddagen, blev en solig och fin eftermiddag.


Vi promenerade till badplatsen.


 

Jag hoppas att isen lägger sig ordentligt innan snön kommer. Då kanske vi äntligen får en fin is att gå på senare i vinter.

 

 

Berra hade gått hemifrån tidigare än jag och nu har hundarna fått syn på honom när vi börjar komma ifatt.

 

 

Jag förstår inte varför folk låter sina båtar ligga kvar i sjön.


Igår fick jag hem en bläckpatron till skrivaren, som jag hade beställt dan innan.


 

Tur att jag öppnade den över papperskorgen, annars hade jag förstört mina jeans, för bläcket rann ut


 

även över mina händer. Hur jag än tvättade mig med fläckborttagningsmedel så var jag ändå helt svart .


Dessvärre rann tydligen allt bläck ut för när jag skulle skriva ut så syns bara en svag skugga av text på pappret. 


Det var andra gången detta hände, det var därför jag höll mig över papperskorgen, förra gången Fick jag bläck på mina jeans.


Nu är det hög tid för 11-kaffet.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards