Alla inlägg den 22 november 2018

Av Kicki Fredlund - 22 november 2018 18:11

Idag hade Berra tid på eftermiddagen på Avesta lasarett. Vi fick åter träffa en ny läkare, en äldre man som tog god tid på sig både att gå igenom Berras mediciner och göra några förändringar, som ev. ska minska Berras yrsel och illamående. 


Vi blev kvar hos läkaren i 1 timme. Vi rastade av hundarna i skog mellan Avesta och Hedemora på hemvägen. Det skulle annars hunnit bli mörkt om vi åkt till Tjärnan.


 

Eftersom hundarna suttit i kall bil, så fick dom fortsätta att ha täcken på när vi gick promenaden.

 

Jag var även in på ICA och klagade. Handlade ju där i tisdags, dom hade extrapris på pain rich för 5 kr st, men när jag kollade kvittot när jag kom hem såg jag att de tagit ordinarie pris. 


Jag fick tillbaka mellanskillnaden + ett tillgodokvitto på 25 kr. Lite irriterande är det att man ska behöva kolla sina kvitton för att se att man betalat rätt summa.


I morse var det -7 grader, men eftermiddagen -2.


Jag försökte tvätta ett fönster på f.m men det gick inget bra, för vattnet frös på rutan innan jag han skrapa av det.


Igår gjorde jag ett långkok på grytbitar.


 

Idag gjorde jag kalops på en del av gårdagen långkok. Det var verkligen länge sen sist.


Igår ringde förresten tandläkaren från lasarettet i Falun. Han lämnade det positiva beskedet att biopsin som togs i min kind för ett tag sen var helt ofarlig.


I morgon är det dags för nytt läkarbesök, då Berra ska träffa läkaren på blodmottagningen i Falun. Men sen tror jag att det är lugnt ett tag på lasarettbesök.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards