Alla inlägg den 17 november 2018

Av Kicki Fredlund - 17 november 2018 16:38

Toppenfint väder idag, vindstilla, sol och 6 plusgrader.


Efter 11-fikat åkte vi till Hedemora. Slängde lite sopor på återvinningen, sen fortsatte vi av bara farten till Skoga där jag tränade Maya en stund.


Berra skulle filma träningen, tyvärr tog minneskortet slut i kameran, så det blev inte så mycket.


Men det blev filmat när jag tränade hopp med Maya.


Jag är stel som en pinne med njurbälte på, ryggen kunde gott vara bättre.



Trots störning, det fanns fler hundar på plan, så lyssnar hon ganska bra, även om jag fick korrigera henne en gång.

 

När hon är med på noterna, det är hon inte alltid tyvärr, så börjar hon bli ganska duktig.


Dags att träna mer på svängar nu, för där tappar hon mycket i position, annars går linförigheten framåt.


 

De flesta hade tränat klart när jag kom, dom är igång med korvgrillning.

 

Efter Skoga åkte vi till Tjärnan och promenerade. Plockade en bajspåse med trattisar, det går ju inte att låta bli när de finns en del som fortfarande är fina. Nu varken fryser jag ner dom eller torkar, nu blir dom uppätna allt eftersom.


Thomas ringde från Trollhättan och berättade att han och Katinka hade varit ute idag och plockat massor av svamp, 3 liter gula kantareller och en hel papperskasse med trattisar. 


Maten idag bestod av kålpudding, potatis och lingonsylt.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards