Alla inlägg den 6 november 2018

Av Kicki Fredlund - 6 november 2018 14:14

  

Vad nöjd jag är med att hundarna väljer sina rådjurshorn istället för tassarna.

 

 

Jag hade läkartid på fm. 

 

 

Sen blodprov inför sista zometadroppet nästa vecka, samtidigt blev vi vaccenerade båe Berra och jag.

 

Så där fixade vi tre flugor i en smäll.

 

Berra skulle också till lab för blodprovstagning, honom tömde de på 11 rör! Det var både blodmottagningen i Falun och medicin i Avesta som begärt proverna.


Läkaren som jag fick träffa kom från Syrien, han var egentligen ortopedkirurg, vilket öde att istället hamna på en liten vårdcentral i Hedemora.


Han visade mina röntgenbilder både på höfterna och knät. Båda höfterna hade rejäl artros, men det var ingen större fara med knät.


Nu är jag dessutom nästan smärtfri sen jag slutat plocka svamp, så någon kortisonspruta var inte aktuell, däremot mer sjukgymnastik både för höfter och knän.


"Du ska  inte gå på ojämn mark och inte plocka svamp" sa han. Försök att hindra mig tänkte jag. Men nu är det ändå slut på svampen för den här säsongen.


Efter VC var jag in på ICA, köpte bara lite mjölk och fil, det får bli mer i morgon när det är dags att onsdagshandla.


 

Sen in till Kerstin och Anders på fika, jag hade med wienerbröd, Kerstin bjöd på bondkakor, som är hennes special, men som jag aldrig bakar.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards