Direktlänk till inlägg 3 juni 2018

Strul med SJ Inofficiell utställning i Skoga igår

Av Kicki Fredlund - 3 juni 2018 09:25

Jag kom tidigt iväg till gårdagens utställning i Skoga.


Det var på grund av SJs strul med inställda tåg, som sen ändrades till att tågen skulle gå.


Jag skulle skjutsat Emelie till tåget på e.m., men nu fick hon i stället ta buss kl 7 på morgonen tiill Borlänge för att ta tåg därifrån, då hon redan bokat om sig bíljett när SJ ändrade sig.


Jag var på plats på brukshundklubben redan strax efter 7.


 

Men det var fler som var tidigt igång och köket hade fullt upp med sina förberedelser.

 

 

Ninni, som satt i insläppet hade garderat sig mot myggen i skyddsnät.


Jag sprang kanske lite för mycket, eftersom min uppgift var att hjälpa till lite här och där. Jag fick väldigt ont i höften.


Dagen var otroligt varm, precis som det varit senaste tiden, men frampå dagen fläktade det ändå så pass att vi slapp myggen.


Marcus och Susanne på MG Events hade sponsrat klubben med deltagarrosetter till samtliga utställare. Texten var SBK 100 år, som ju är vad som firas i år.

 

Agneta, som äger Nalle, visade upp sin nya valp Cherjess Nano  "Natcho".Domaren Pillan Klebo var överförtjust och lyfte t.o.m upp honom för att få pussa lite

Resultatet bleb BIR, BIG 1 och BIS 2:a valp.

 

Ninnis  Menja 11,5 år gammal, har visad av Petra, fick jättefina lovord och placerade sig BIS 4 veteran

  

Boxern Signe, som jag hade på valpkurs i höstas, var ensam Boxer, men hon skämdes inte för sig när hon blev BIR.


 

Det hade raggats jättemycket priser, den här fruktkorgen var 1:a priset på en lottring.


Den här ampeln lottades ut på nummerlapparna

Det var Johanna som vann den. Grattis!  


   

Nalle var också på plats. Han blev BIR sen 2.a BIG

 

 

Slutsegrare bland de vuxna blev klubbens medlem Lars-Åke med sin Clumber spaniel "Kennet" Mingla's Äs Baron. Han är även Svensk utställningschampion "till vardags"

 
 
Ingrid

Ingrid

3 juni 2018 15:00

Oj så aktiv du är i sommarvärmen! Vilket krångel de är med SJ hela tiden. Det är inte lätt att veta hur man ska åka och om det kommer att gå några tåg eller inte.
Så kul med alla fina bilder av hundarna!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

4 juni 2018 18:59

Ibland kan man inte välja själv hur aktiv man ska vara, det vet ju du också.
Men det har varit äckligt varmt ett tag nu.
Tacksam att graderna sjönk med ca 10 grader idag till mer normala 18-19.
Det blev riktigt struligt för Emelie, men hon fick i allafall tillbaka sina pengar utan prut.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards