Alla inlägg den 11 juni 2018

Av Kicki Fredlund - 11 juni 2018 10:55

Igår var jag på utställning till Leksand med Maya. Jag åkte ensam, för Berra fick stanna hemma med Triss och Pju.


Det var bara 24 st frallor anmälda totalt, vet aldrig att jag ställt ut tidigare med så få, men det verkar ha varit ganska få på fler ställen.


Pju var anmäld, men jag vill inte ta med henne nu när hon är parad. Hon stannar här ett tag till nu när hon äter bra. Det ska bli intressant när jag ska väga henne på onsdag om det gett resultat på vågen.


 

Domare var Kurt Nilsson. Han tyckte att Maya skulle ha en tanke bredare huvud, men bara en tanke påpekade han. Däremot tyckte han tydligen att hon var väldigt bra vinklad, då det upprepas två gånger i kritiken   

 

 

Jag måste tyvärr hålla henne i ganska stramt i koppel för helst vill hon ner med trynet och nosa.

 

   

BIR blev Tobias Palmbergs egenuppfödda Frenchy Diamond Can You Control Me och BIM blev Håkan Hälls ryska import A'Vigdors Lunaire

 

Maya var ensam i championklassen, så den vinsten var ju "lättköpt", sen blev hon 4 bästa tik. Det var bara 4 som fått ck.  


Det blev oerhört varmt och kvalmigt ganska snart, 26 grader, så det var skönt att frallorna var klara redan 10.30


Jag drack mitt medhavda kaffe, sen åkte jag hem, efter att ha pratat med några goda vänner i andra ringar. Bl.a var Linda från Arkhyttan där med några av sina småhundar, och Gunnel, som inte varit i ringen än med Chippen som nu skulle ställas officiellt för första gången.


Det efterlängtade regnet kom under eftermiddagen tillsammans med några rejäla åskknallar


Inatt och idag har det fortsatt att regna. Sällan har man väl längtat så efter regn. Allt är ju snustorrt och skogsbränder har bekämpats dagligen, senaste veckan.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards