Direktlänk till inlägg 11 maj 2018

VC, sen fika på Café Wahlman

Av Kicki Fredlund - 11 maj 2018 17:11

Jag hade tid på vårdcentralen för blodprovstagning på fm, måste göra det en vecka innan jag ska till Falun och få Zometadroppet.


Berra och hundarna var med för vi skulle gå i skogen efter.


 

Men först förmiddagsfikade vi på Café Wahlan. Ett jättetrevligt ställe, dit massor av människor  kommer och fikar, så även idag.

Men faktum är att vi aldrig varit där tidigare.  

Det här gillar jag, när man själv får välja vilken kopp man vill dricka sitt kaffe ur. 

 

 

Småbord utplacerade på massor av ställen, både på innergården och som här ganska nära entrén.

Kul att de använde apoteksflaskor som vaser, byggnaden har ju tidigare varit just Apotek.

 

 

Men plötsligt kom ett par killar från kommunen och skulle klippa gräset där vi satt...

 

  
eftersom jag ville ha koll på vår bil med öppen lucka för hundarna, så flyttade vi ut bordet på gruset.

 

 

Samma grusplan är baksidan på Stora Hotellet.

 

       

Medan Berra satt kvar och hade koll på bil och hundarna så gjorde jag en snabbvisit genom en del av rummen. Riktigt mysigt enligt mig.


 

Men det är inte bara Café, här finns också försäljning av gammalt och nytt

     

Gick igenom där också som hastigast, får nog se till att göra ett nytt besök.

 

 

Bl.a säljer dom gamla fönster (minst 500 kr st) men renoverar också fönster på beställning.

 

Jag som har flera stycken stående, som skulle bli till mitt hembyggda växthus, men jag vet nu att det kommer aldrig bli av.


Hundarna fick springa sig nöjda i Tjärnanskogen, vi fick ha paraply med för det regnade på vägen dit men vi klarade oss nästan helt där.


 

Även om det mulnade på hemma så var det varmt, 24 grader..

 

 

Så det gick utmärkt att sitta ute och äta en sallad på kycklingrester.

 

Jag hann också skola klart plantorna ute på altanen, som jag hade kvar sen igår att göra. Åskan mullrade i bakgrunden, men jag hann precis bli klar innan himlens portar öppnade sig.


 

Det blev en våldsam skur på nån halvtimme, när det även blixtrade och dundrade. Det hade även regnat ett tag inatt.


Idag fyllde bästa vännen Kerstin 81 år, men det blev bara ett snabbt grattissamtal på morgonen, för hon skulle packa man och hund och åka på träningshelg till sin uppfödare.


En som också bara fick ett samtal var min syster Anita när hon fyllde samma ålder i förrgår.


 

Presenten som hon fick av barn och barnbarn var att de vårstädar fritidsstället.

 

medan dom kunde njuta av denna utsikt.

 

(Hoppas att det var okey att jag lånade dina bilder från FaceBook Anita)



 
 
paula

paula

12 maj 2018 20:01

Det hotellet och stället gick inte av för hackor, där hade jag gärna strövat omkring länge och väl. Ha en skön helg och hälsa Berra, KRAM

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

13 maj 2018 08:52

Ja, det fanns verkligen mycket att titta på. Jag vet att du skulle gilla det.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards