Alla inlägg den 12 maj 2018

Av Kicki Fredlund - 12 maj 2018 19:21

Idag hade jag valpkurs på förmiddagen.


Jag hade upptaktsmöte i onsdags, idag var det dags för valparna att få följa med.


     

Det var 7 st goa valpar av olika raser och deras trevliga ägare.

 

 

Äldst var bordercollien Elvis, som kommer från Irland, han är 7 månader

 

 

Yngst, 12 veckor, och minst är Hugo av rasen bichon frisé.

 

Efter kursen åkte jag hem och hämtade Triss och Maya och åkte till skogen med dom. Berra har förtagit sig i trädgården, så han hade jätteont och låg halva dagen. Men V75 är ett måste så då gick han upp.


 

Dom här hörde inte till kursen, det är Ninnis nya valp Pelé (sen hon så olyckligt mist Kross i en olyckshändelse) och hans kullsyster som var på klubben på visit.

 

       
Full fart i värmen, men också lite lugnare med pinnarbete.

 

Det blev lite eftermiddagsregn medan vi var i skogen, men jag hade garderat mig med paraply.

 

 

Årets första rabarberpaj. Våra rabarber är för små än, men jag har lillåtelse att plocka hos en granne en bit bort som har gott om dom redan.

 

 

Paj blev det även innan, då jag hade en halv köttfärspaj kvar i kylen sen några dar tillbaka.

 

Nu har jag varit ute och stängt igen växthusen för natten. Det gäller att komma ihåg det dagligen. Att öppna på morgonen och stänga på kvällen.


Värmen skulle ta död på dom nyskolade småplantorna om jag glömmer att öppna på morgonen.


Idag har jag sått lite i krukor (i växthuset) och på grönsakslandet. Ska nog köpa lite tidig sättpotatis också, trots att jag tänkte låta bli och nöja mig med den enda lilla raden som jag redan satt och de som är satta i hinkar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards