Alla inlägg den 21 juni 2017

Av Kicki Fredlund - 21 juni 2017 09:30

Igår blev det ett enda åkande känns det som.


Först var vi till det nyöppnade Dollar Store i Hedemora. Det var alldeles otroligt mycket folk som var där invigningsdagen. 


 

                          Enorma mängder med varor var uppdukade överallt.

 

   

Som på alla nyare storköp så är det återvägsgångar överallt. Det ska inte gå så enkelt att ta sig till kassor och utgång.

 

Från klockan 13 hade Hemköp sina billiga timmar, så då var jag in dit och handlade, man får ju passa på. Färskpotatis för 95 öre/kg t.ex


I Säter stannade vi till och åt raggmunk, som dom hade som dagens.


Sen var det dags att fortsätta till Borlänge, där jag hade tid hos optikern kl 15, hann precis, då hade hundarna fått en snabbis i Tjärnan på vägen. Dom fick en längre promenad i hemmaskogen på hemvägen.


Det var inte nåt bra besked jag fick av optikern. Dom kan inte göra något åt mina glasögon, han rekommenderade mig att gå till Synsam i stället, dom har större möjligheter att få till rätt glas. Puh!


Specsavers tar tillbaka glasögonen och betalar tillbaka det dom kostade och jag fick tid på mig att skaffa nya under tiden.


Det värsta är att de är åtskilligt dyrare på Synsam, men vad har jag att välja på. Jag måste ju ha ett par glasögon som jag kan både se på håll och läsa med.


Jag var också in till Auktionsbyrån och hämtade en kasse som Lena lämnat in. Jag hade glömt en kavaj hos henne i Leksand.


Dagens regn kom på sen e.m En sjujäkla skur med tillhörande blixtar och åska. 


Idag har jag städat lite, skakat mattor och torkat golv. Även på övre våningen.


Har en tvättmaskin klar som jag ska ut och hänga nu. Sen blir det Hedemora igen, ska hämta ut Berras medicin och lämna prylar till Erikshjälpen. Gallringen pågår bland alla prylar jag har.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards