Direktlänk till inlägg 19 juni 2017

Det var för varmt

Av Kicki Fredlund - 19 juni 2017 08:59

Det fick bli en lat dag igår, för det var alldeles för varmt. Jag tycker att det är så himla drygt när det går upp mot 25 grader i skuggan.


Visserligen var vi i skogen på förmiddagen och spårade. Då blåste det ganska friskt och hade inte hunnit bli så varmt än. 


Det var tydligen fler som tyckte att det var för varmt, för vi var bara tre st där.


Jocke, som är ganska ny i gänget hade lagt ett ganska långt spår till Maya, där hon för ovanlighetens skull missade flera apporter. Men det gjorde även rutinerade Queensi, i det spår som jag lagt till henne, så det kanske var ovanligt svårt med tanke på värmen och blåsten.


 

Nån matlagning var det inte tal om i värmen. Det fick bli en sallad, som vi åt ute på altanen.


Igår kväll blev Thomas utstkriven från lasarettet i Näl, men sjukskriven i två veckor. Det verkar ha gått bra med tummen och infektionen är nu hävd, även om sänkan fortfarande var förhöjd, men ingenting mot de 200 han hade när han kom dit.


Stora barn eller små, det spelar ingen roll man oroar sig för dom hela livet.


Just nu oroar jag mig även för Cissi, Emelie och Ludwig som är i London just nu. Där var det en ny bilattack med dödlig utgång i går kväll.

 
 
Ingrid

Ingrid

19 juni 2017 10:05

Jag hörde också om London och visst är det otäckt. Krister och Thomas var där för ett par veckor sedan och Eva och Claudio åker dit om en månad. Som mamma oroar man sig för sina barn så länge man lever. Min lilla mamma satt på ålderdomshemmet och var väldigt orolig för min syster Kerstin. Mamma oroade sig så för att Kerstin inte fick tillräckligt med mat. Jag försökte förklara att Kerstin ju var vuxen och gift, men det lugnade henne inte nämnvärt.
Ha det gott i sommarvärmen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

20 juni 2017 10:04

Det känns skönt att dom är hemma igen. Nu väntar jag på att dom ska koma hit i midsommar. Jösses det är ju bara några dar till midsommarafton.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

20 juni 2017 07:38

Hoppas nu att tummen inte bråkar mer på sonen utan snabbt blir stark och rörlig igen.
Londongänget kommer nog hem helskinnade men omskakade - skrämmande upplevelse. :(

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

20 juni 2017 10:02

Han borde inte få några men enligt läkaren. Man ska passa sig för att arbeta på egen hand.
Cissi och hennes barn hade bott helt nära där attacken var, så dom hade hört sirenerna och sett polisbilar som åkte förbi.
Men igår kom dom hem igen. Skönt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards