Direktlänk till inlägg 12 juni 2017

Leksand söndag.

Av Kicki Fredlund - 12 juni 2017 16:40

Det blev inte mycket till sömn natten till söndag, trots skön säng. Det spelande och sjungande gänget i grannhuset, som underhöll till halv 2 störde mig inte heller.


Trots det vaknade jag halv 4.


Tog en kortare promenad med hundarna, sedan vi ätit frukost och jag packat ut i bilen igen.


 

                 Himlen var grå, men inget regn och det blev det inte på hela dan.


Det var bara 5 valpar den här gången, mot 23 st dan innan (men å andra sidan var 13 st mellen 4-6 månader och dom fick inte vara med på söndagen). Totalt 81 anmälda frallor.


Min kamera sa upp sig lagom till öppna tikarna, så det blev inga kort på Pew, Triss och Maya.


   

Men ett par bilder på Hedda blev det. Den här gången fick hon exelent och blev placerad 4 i konkurrensen.

 

Triss fick exelent och placerade sig 3 i championklassen utan ck, medan Maya agerade "gräsklippare" och Sari lyckades inte få upp hennes huvud, så hon åkte ut med VG p.g.a detta.


Den här gången var jag med i uppfödarklass tillsammans med ytterligare tre uppfödare. Vi kom på 3:e plats.


       

             Domare var Penny Rankine-Parsons på söndagen, inte han som står på kritiklapparna. 

 

Tyvärr visade det sig att jag inte fick med mig Mayas kritik, jag får ta kontakt med Dalarnas Kennelklubb och se om dom kan skicka den.

 

Det var perfekt att inget regn kom, så man slapp packa ihop ett blött tält. Tältet hade blåst torrt under dagen.


När vi var nästan hemma så fick hundarna sin skogspromenad i Tjärnan. Tro inte annat än att Maya hittade sitt gamla nedgrävda ben.


Sen gjorde jag köttfärssås, skar grönsaker och vi åt tortillas på kvällen.


Idag har ingenting blivit gjort, jag har gått igenom en del av de ca 250 bilder som jag tagit under helgen. Men jag har i.a.f tvättat ett par maskiner och ringt några samtal. 


Vi åt en paj idag på resterna av köttfärsen.


 

                    Så blev det en rabarberpaj också när ugnen ändå var varm.

 


Förbaskade ugn, luckan släpper ibland, så man står där med den superheta innerluckan som knappast går att få upp, för det finns ju inget att ta tag i.


 

 
 
Hillevi

Hillevi

13 juni 2017 09:17

Kritiklapparna är fina, hoppas du får fatt i Mayas senare. Domaren var snål med CK, ja, men så är det ju ibland.(utställningsexperten har talat!)

Vilken otrolig mängd frallor som var anmälda! Men så var det i Leksand också - försommartid, oj, oj!

Härbret ni fick bo i - så fint! Det första jag sett med en tillbyggnad. Roligt också att Triss kunde umgås så bra med de andra frallorna "på går'n".

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

13 juni 2017 14:17

Ja, på rasspecialen är det alltid över 100 frallor.
Konkurrensen är stenhård med alla nya stjärnskott som kommer fram.
Tillbyggnaden är, hall, dusch och toa.
Triss förvånade mig faktiskt. Jag kanske borde prova en "hågahage".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards