Direktlänk till inlägg 29 maj 2017

Lasarettet Falun.

Av Kicki Fredlund - 29 maj 2017 18:54

Det har varit så varma dagar att jag varken haft lust eller ork att blogga.


Idag åkte vi nästan direkt efter dusch och frukost till Falun.


Trots att Berra hade tid redan kl 10 så hann vi gå en promenad i Tjärnan med hundarna på vägen dit.


 

Naturligtvis hittade Maya sitt gamla ben. Vi har inte varit här på ca en vecka. Maya var låg några dagar och fick inte springa lös alls (jag var livrädd att det var ryggen), men nu är hon sig lik igen.


 

Som syns på klockan i bakgrunden var vi på plats på Blodmottagningen i tid. Men man kan bli nästan galen på parkeringsautomaterna på lasarettet. Köerna och väntetiden är enorm. Betalkorten fungerar ibland och ibland inte. Stor irritation bland dom som ska betala parkering för sina bilar.


Berras prover var inte jättebra, så han ska kollas igen redan om ett par veckor, men positivt var att hans blodtryck ligger helt normalt.


Jag hade tid kl 13 på Onkologen, så det blev lite tid att göra annat innan.


     

            Parken vid sjukhuset är trevlig att gå i och fika hade vi med oss hemifrån.

 

 

   Maya opponerar sig högljutt, för hon är bunden i bänken intill, för att inte hamna i fikakorgen.

 

 

                         Nu lämnade vi parken och åkte till ICA MAXI.

 

Berra skulle ha ett par lite tunnare jeans och hittade ett par ljusa till vettigt pris, men ICA har inga provhytter, trots att dom säljer kläder. Han fick köpa jeansen, prova dom på kundtoan och sen lämna tillbaka dom på öppet köp (dom var för små, hans omfångsrika mage var för generös för dom byxorna).


  

             Här fick jag sitta på Onkologen och få mitt dropp, det tar 30 minuter.


Berra var kvar vid bilen hos hundarna, nu hade det blivit både soligt och varmt så det var inte lämpligt att ha dom i bilen.


 

Tänk att jag har varit rädd för att ta sänkan och den sortens blodprov när jag var yngre, men jag tror att kanylerna var mycket grövre då. Nu är dom så tunna att sticket inte känns över huvudtaget.


 

             På ICA MAXI handlade jag åtskilligt med blommor, örter och grönsaker.

 

Allt som jag sått i blomväg har gått åt skogen, dom små nyskolade plantorna blev helt enkelt uppbrända av solen när jag glömde att öppna upp plasten på lilla miniväxthuset en morgon och vi åkte hemifrån.


Igår, söndag så var jag och spårade, medan Berra stannade hemma. det var ju Elitloppet på TV, trav hela dan.


Inte vilket elitlopp som helst. Franske  "monstret" Bold Eagle gjorde hackmat av motståndarna i sitt försök. Nuncio duktig vinnare i sitt. Spännande som sjutton väntade man på att se kampen mellan dessa två i finalen. Men den vanns av en riktig rysare, Björn Goop och 10 år gamle Timoko. Han var jätteduktig och ledde fran start till mål.


Det var femte gången Timoko startade i Elitloppet och det här var hans andra seger.


I spårskogen var det jättevarmt, men blåste samtidigt kraftigt,så spåren blev svåra för hundarna att klara av.


 

Pantera var inte med (hon hade ont i en tass), men Ylwa kom och bjöd på paj för Pantera hade fyllt 10 år i veckan.


 
 
Hillevi

Hillevi

31 maj 2017 07:45

Skönt att ni kunde sammanföra era sjukhusbesök även om det kunde ha sett bättre ut för din man (för tillfället, hoppas jag). Likaså hoppas jag att du slipper bli dålig efter cellgiftsdroppet.
Sjukhusparken är ju väldigt fin och rolig omväxling för hundarna även om Maya inte fick sitta i matsäckskorgen, haha!
Vilken massa växter! Hoppas dessa tar sig, det har ju varit en knepig vår.
Elitloppet ja, till och med jag tyckte att det var spännande. Ändå har jag vuxit upp med travare men vi bara red dem off season. Inte roligt att sitta på "långstegare", kan jag säga! :D
Åh, är Pantera 10 år redan! Er spårgrupp verkar trevlig, komma med fika trots att hunden inte var med.

http://Gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

31 maj 2017 10:03

Eftersom det blir en resa på 11 mil, så är det skönt när man slipper åka två gånger.
Jag får inga cellgifter (tackolov) Det är ett dropp som motverkar benskörhet, vilket är en av biverkningarna på cancermedicinen som jag äter.

Jag gillade att rida på travarna (iaf i galopp).
Det är många i spårgruppen som börjar bli till åren, både två och fyrbenta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards