Alla inlägg den 21 maj 2017

Av Kicki Fredlund - 21 maj 2017 17:06

Idag var det lagom skönt på fm. Ca 12-13 grader när vi åkte till skogen. Det fläktade en del, men det var bara skönt.


Jag och Angelika la spår till varandras hundar.


     

Angelika hade lagt ett tevligt spår med många vinklar, 6 små naturpinnar och en handske till slut.

Maya var ovanligt koncentrerad och hade inga svårigheter att komma igång igen efter enn funnen pinne (hon tog samtliga).


     

                 Selma var också duktig och fick busa med knuten när hon kommit till slutet.

 

 

Nu är hon fullvuxen (hon gick ju på min valpkurs för snart två år sen) Ingen tvekan om att det är boxer och amstaff i henne.

 

Jag rensade ogräs en stund när vi kom hem. Plockade året första rabarber och gjorde en paj till e.m.-kaffet


Plötsligt var både solen och värmen här igen och det var dryga 20 grader på e.m


Av Kicki Fredlund - 21 maj 2017 09:11

Igår hade jag sista gången med vårens valpkurs.


Det blev lite av 10 små negerpojkar, den ena efter den andra försvann på slutet.


En åkte iväg på jobb borta, en skulle få flytthjälp just denna helgen och två stycken uteblev utan att jag vet varför.


Det innebar att det bara var 4 st på avslutningen. Det blev ingen gruppbild, eftersom hälften saknades.


Jag gjorde en liten rallylydnadsbana, jag brukar göra det sista gången.


 

      Messi skulle bara klia sig lite innan han startade, här var det husse som skulle få gå banan.

 

 

         Men annars är det matte Elisabet som haft hand om träningen under kursen.

 

 

Största utvecklingen har lille Buster gjort, han som över huvud taget inte rörde sig ut fläcken från början.

 

 

                            Bra! säger husse när Bowser sätter på kommando.

 

  Tuffast i gänget har Paula varit, som inte missat en dag trots stor mage. 7 dar kvar till väntad nedkomst.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards