Alla inlägg under juli 2016

Av Kicki Fredlund - 17 juli 2016 17:15

 

Igår träffade jag den här killen. En rejäl ardenner.

Av Kicki Fredlund - 17 juli 2016 08:11

Nu är det dags att plocka av skogens skatter.  

Av Kicki Fredlund - 16 juli 2016 09:13

 

Ett litet djur som jag tror många har fobi mot. men jag tycker dom är ganska harmlösa. öven om jag får spindelnät både här och där.

Av Kicki Fredlund - 16 juli 2016 08:15

Idag är det ett år sen älskade Skorpan fick sluta sina dagar.


 

Denna underbara fralla som hade så mycket att ge och som älskade livet och att vara med på allt.

Hon fick alldeles för kort liv, blev knappt 7 år gammal. Men trots sitt handikapp med diskbråck, som hon hade i nästan 3 år, så var hon glad och sprallig hela tiden.

Jag saknar henne så.


Av Kicki Fredlund - 15 juli 2016 21:06

Snart kan jag inte hålla räkningen på hur många bröllopsdagar som gått. Men idag är det 54 år sen jag böt namn till Fredlund från Karlstedt.


Vi beslöt att ta en helledig dag och bara göra vad som föll oss in.


   

Började med att åka till Stora Skedvi och Forsnäsgården där vi förmiddagsfikade (allt är hembakat där). Det var mulet och inte speciellt varmt, så att sitta utomhus var det inte tal om den här gången.


 

Var även in och pratade med Unni en  stund (det var faktiskt två år sen sist), hon försökte springa förbi när jag tog kort, men hon fastnade ändå.


 

Passerade dom välmående grisarna i Skäve' på väg till Ruth.


Hos Ruth fick vi påtår. Sen skjutsade vi henne till Säter (t.o.r.). Hennes Ernst ligger på korttidsboende där sen en tid tillbaka. Han blev jätteglad över besöket.


Hundarna (och vi också för den delen) tog sen en välbehövlig promenad i Tjärnan på vägen hem.

  

 

Det sägs att det ska bli ett rekordår på blåbär och det är bara att konstatera att det blir så, för nu mognar dom och det var blått verallt där vi gick. Så nu är det dags att börja plocka för vintern, även om jag har en del kvar i frysen från i fjol.


När vi kom hem så släppte vi bara in hundarna, sen promenerade vi till krogen i byn för att kosta på oss en middag där.


 

Black & white beställde vi båda två. Men tyvärr var min mat en stor besvikelse. Fläskfilén (som troligen var fläskytterfilé) var snustorr och oxfilén så seg att kniven inte kunde skära den.

Jag lämnade en del kvar på tallriken så kocken kunde se själv när jag klagade, för det gjorde jag så klart. Han bad uppriktigt (lät det iaf som) om ursäkt, lovade att vi skulle få bättre nästa gång. Jag behövde inte betala min mat och jag sa att dom skulle få en ny chans en annan gång.


Vi promenerade den korta biten hem i skönt väder, för solen kom t.o.m fram på kvällen. 



Av Kicki Fredlund - 14 juli 2016 16:32

Egentligen är det väl inte så stor skillnad om det regnar eller inte, för det mesta är man ju ändå inne.


Igår var vi till Falun, Berra hade sin andra behandling, regnet vräkte ner, så jag släppte av honom vid entrén, sen hittade jag en parkeringsplats och satt kvar i bilen tills han var klar, det tog mindre än en kvart.


Vi åkte över Borlänge hem, fikade hos S-O, han är gräsänkling för tillfället för Kristina är i Grekland en vecka.


Idag kom jag på att jag skulle baka kubbar, men klantade till mig och glömde ha i hjorthornsalt. Nåja dom blir nog uppätna ändå. Gjorde även vaniljhorn (dom kan man inte misslyckas med som tur är).


Så blev det köttfärspaj på resterna av köttfärssåsen som vi åt tortillas till häromdagen. Lämpligt när ugnen ändå var varm.


 

Jag glömmer alltid att man bör ta kort på maten (om man nu ska göra det) innan man börjar äta. Men det är väl för jag alltid är så hungrig när maten äntligen kommer på tallriken.

Ett glas rött var inte fel till.


 

Regnet har gjort att malvan lagt sig platt över backnejlikan.


 

Humlorna var väldigt flitiga, dom kanske blir uppiggade av regnskurarna.


Av Kicki Fredlund - 14 juli 2016 16:05

 

Jag vet inte vad denna storbladiga växt heter, dom gula ganska oansenliga blommorna  växer som en spira.

Av Kicki Fredlund - 14 juli 2016 16:02

 

Vild och vacker! Kroppen är ju inte så vacker men vingarna.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards