Direktlänk till inlägg 16 juli 2016

Ett år av saknad.

Av Kicki Fredlund - 16 juli 2016 08:15

Idag är det ett år sen älskade Skorpan fick sluta sina dagar.


 

Denna underbara fralla som hade så mycket att ge och som älskade livet och att vara med på allt.

Hon fick alldeles för kort liv, blev knappt 7 år gammal. Men trots sitt handikapp med diskbråck, som hon hade i nästan 3 år, så var hon glad och sprallig hela tiden.

Jag saknar henne så.


 
 
Ingen bild

Ann-Marie

16 juli 2016 13:24

En egen hund och en katt (jag är uppfödd med hundar) har jag haft innan Baxter.
De blev 15 o 20 år och fick avsluta sina liv samtidigt här hemma på de platser de trivdes bäst. Den hemska dagen glömmer jag aldrig, men jag minns dem med glädje.I torsdags plockade jag 8 liter blåbär det var jobbigt för mig speciellt dagen efter då det kändes som jag varit överkörd ont överallt men blåbär är gott. Jag avundas er som har så mycket svamp o bär runt er.

Kicki Fredlund

17 juli 2016 08:06

Det är tufft när man måste ta det beslut som man vet måste komma till sist.
Hörde att du ska ställa ut Baxter i Visby, då ses vi kanske igen.
Ja, i år blir det massor av bär och kantareller.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

16 juli 2016 16:28

Jag vet att Skorpan var dig speciellt kär, även om ju alla djur gräver en egen liten grop i ens hjärta. Just nu är en av Blinkas valpar omplaceringsobjekt, visst suger det i tarmen, men det blir så mycket svårare med all praktisk logistik. Så jag får nog avstå...och hjälpa till att hitta ett bra hem till honom. Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

17 juli 2016 08:09

Det är lätt att önska sig en ny, eller en till, men det är nog klokt att tänka ett varv extra.
Synd att jag inte visste om det, syrran har letat en liten hund, men har just skaffat en korsning mellan chihuahua och jack russel.
Kram

 
Ingen bild

Christine

16 juli 2016 17:20

😚

 
Hillevi

Hillevi

16 juli 2016 20:19

Jo, hon var så fin Skorpan. "Kände" henne väl även om jag inte brukade kommentera på den tiden. Förstår att hon är djupt saknad. De fina minnena är ändå härliga att ha för alltid.

http://gylensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

17 juli 2016 08:11

För att vara en fralla så var hon väldigt allround. Det finns så klart fler såna, men de två jag har nu är inte alls som Skorpan var.
Det är många hundar som lever vidare i våra minnen.

 
Lena

Lena

17 juli 2016 09:39

Förstår mer än väl din saknad & sorg...

Varm kram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

18 juli 2016 14:26

Ja, du vet ju hur det är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards