Alla inlägg den 22 juli 2016

Av Kicki Fredlund - 22 juli 2016 12:14

När vi var i Borlänge igår, så hade jag även tänkt köpa en ny JollyBoll, efter att Triss har slaktat två stycken. Den ena leker hon fortfarande med, den andra, som var nyare, "fick fötter" förra året. Nån måste varit inne på tomten och tagit den, trots grindar och staket.


Kollade hos Höök som brukar ha dom, men nu fanns bara den stora, den kostar nästan 500 kr så jag hade tänkt köpa den mindre blå i stället. Men den fanns inte. 


Det fick bli en stor Kong i stället hos 4 Tassar.


Idag har hundarna fått den nya leksaken, men det blev Maya som fick ha den, för Triss ville hellre ha den gamla trasiga bollen.


     

 

Emellanåt fräste Triss till åt Maya om hon kom för nära.



  

 

Eftersom det är lika varmt idag som igår, så var det skönt att svalka sig efter busandet med bollen.


Av Kicki Fredlund - 22 juli 2016 09:59

Igår fick jag äntligen ordning på nya datorn.


Åkte tidigt till Bprlänge för att uppsöka El Giganten för support.


Passade på att äta brunch på Ikea halv 10, det var andra gången, det får nog inte bli nån vana för så mycket äter man ju aldrig annars, men å andra sidan är man mätt till sen e.m


Killen som hjälpte mig med datorn fick göra rätt för sin lön, för jag hade skrivit ett A4 fullt med frågor.


Det här med att ha Windows 10 i.s.f tidigare versoner, var då inte bara av godo.


Den är marig att komma underfund med och vissa program gick sämre. Bland annat min blogg, som ju inte alls har fungerat med den nya inställningen.


Nu är den borttagen och jag öppnar min blogg med Crome. Lika illa var det med den medföljande sökmotorn, Bling, helt värdelös enligt mig, nä tacka vet jag Google, då får man fram det man söker.


Det tog en styv timme att få allt klart, så klockan var halv 12 när det var dags att börja jaga ett nytt halsband åt Maya.


Det gick inte alls bra kan jag säga, ingen av de tre djuraffärerna som vi var in på hade en smal kedja som är halvstryp.


Ringde till Stig-Ove för att höra om han hade ett att låna ut till helgen.


Sätt på fika, sa jag så köper jag fikabröd. Men det var lättare sagt än gjort för konditoriet intill sista djuraffären hade semesterstängt och lika illa var det på nästa ställe i Åselby.


Jag ville ju inte köra tillbaka till Borlänge, så det fick bli varsin glass i kiosken i Romme.

 

  

Jag fick låna ett perfekt halsband.

   




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards