Direktlänk till inlägg 13 januari 2016

Vardagspyssel och veterinär.

Av Kicki Fredlund - 13 januari 2016 08:52

Efter att ha sovit uruselt några nätter, så sov jag riktigt bra i natt.


Jag satte igång att dammsuga direkt efter frukosten, ska nu stryka gårdagens tvätt, sen fortsätta med städningen.


Hade tänkt ta bort julgran och all julpynt, som inte är så himla mycket, några tomtar och juldukar bara.


Men nu blir det nog uppskjutet lite för jag har fått veterinärtid till Maya kl 13 och det är en dryg timmes körtid dit i det här vädret.


På tal om vädret, så är det lite kallare idag med -7 och ytterligare snö har kommit ner i natt.


Jag kollade min blogg för ett år sen, mina dagar är så otroligt lika år för år (t.o.m. vädret är lika). Jag skulle kunna kopiera mina inlägg från året innan, det skulle knappast märkas nån skillnad. (skillnaden var att jag hade kolik den här dan för ett år sen)


Jag lyssnar på ljudböcker, har snöat in Jo Nesbö (igen). Har lyssnat på eller läst de flesta av hans kriminalromaner. Just nu är det "Smärtans hus" (den är lite i längsta laget med sina drygt 17 timmars uppläsningstid). Innan lyssnade jag på "Sonen" av samme författare, den var väldigt bra i mitt tycke.


 

Igår gick det inte att gå på sjön, för vattnet hade börja tränga upp ur isen.

 
 
Ingrid

Ingrid

13 januari 2016 16:54

Visst är dagarna sig ganska lika när man jämför mellan åren, med vissa undantag då förstås.
Jag hoppas att det gick bra idag hos veterinären och att snö och halka inte ställde till det.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

13 januari 2016 18:12

Det blev dyrt i.a.f hos veterinären. Blodprov för allergitest 3.900 kr

 
Hillevi

Hillevi

13 januari 2016 20:05

Det var då ett ruskigt dyrt blodprov! Hoppas att försäkringen tar det mesta men med deras villkor kanske inte allergi räknas...
Läste att du "får" skotta och så men hoppas ändå att du tar det försiktigt. Hoppas också att kortisonsalvan hjälpt lite på din man.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

14 januari 2016 10:47

Ja, och ännu dyrare blir det om det går att göra vaccin till henne utifrån blodprovssvaret.
Jag har inte kollat med försäkringsbolaget, men hoppas så klart att jag får tillbaka en del där.
Så himla ofta eller mycket skottar jag inte, dessutom är det väl bara nyttigt att få upp flåset och svettas lite.

Kortisonsalvan hjälpte så där, men vad värre är, huggen i nerverna ger sig tydligen inte.

 
Menageriet

Menageriet

14 januari 2016 07:02

Skönt att höra allt det positiva hos läkaren för Dig och inte så roligt för Berras besked! Hur lång tid tar en Bältros att bli bra? Hoppas man slipper det?
Det var då ett jäkla pris på blodprovet för Maya! Hoppas det lönar sig också så Du får reda på vad det är?
Har Du vågat gå på isen tidigare? Och låtit hundarna springa där också? Den kan ju inte ha varit så tjock när det redan kommit vatten på den?
Ha det så gott bägge två och kram på Er! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

14 januari 2016 10:41

Ingen vet hur lång tid det tar innan bältrosen klingar av. Ibland kan det nog ta jättelång tid, om man har lite taskigt immunförsvar redan innan.

Jodå vi gick på isen förra veckan, det var innan det kommit så mycket snö. Det hade varit fiskare ute på isen och när jag mätte i deras uppborrade hål, så var isen minst 20 cm tjock.
Jag vet inte varför isen var så dålig sist så den plaskade om kängorna när man gick där.
Nu väntar jag tills nån har plogat upp en bana.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards