Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Tjugonde dag Knut......

Av Kicki Fredlund - 13 januari 2015 13:31

Tjugonda' Knut dansas julen ut. Eller?


 

Jag hade nog tänkt montera ner den här gamla reliken med alla dess påklädda prylar (det var ungarna som hade roligt i julas)


Men idag åkte jag på ett kolikanfall modell värre, så det får vänta lite med julgransplundringen.


Jag vet inte varför jag plötsligt börjat få kolik igen, idag var det fjärde gången på en vecka.

Dom tidigare anfallen har inte varit så svåra, men idag satt jag på toa och kallsvettades och kräktes samtidigt upp hela frukosten i en hink som jag hade i knät.


Misstänkte nästan magsjuka, men eftersom jag mår bra igen nu efter några timmar, så var det "bara" ett kolikanfall.


 

Nåt som jag däremot inte plockar bort än på nån månad är adventstakarna. Dom lyser ändå upp lite i vintermörkret.


 

Skorpan får träna vidare. Mycket av träningen går ut på att hon ska stå stilla hela tiden trots att jag tar på henne.

Hon vill inte stå still, för hon vill göra saker.


Hon är tyvärr lite sämre. Den myckna snön är inte bra för henne. Igår skottade jag upp en gång runt hela framsidan av tomten, så hon ska slippa pulsa.


  

 
 
Ingrid

Ingrid

13 januari 2015 14:14

Så otäckt att få såna där anfall. Vad i all sin dar kan det bero på? Tur att du mår bättre igen!
Här regnar det nu och det är 4 grader varmt. Jag var ute på förmiddagen och det var ju tur, för nu är det inneväder igen.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

14 januari 2015 10:57

Det är ganska jobbigt för smärtan eskalerar oftast under flera timmar innan det är över.
Jag ska skippa filmjölken ett tag så får jag se om det gör nån skillnad.
Kram

 
Ingen bild

Helena C

13 januari 2015 17:53

Men usch vad tråkigt med kolikanfallen. Dricker du mjölk, prova att ta bort mjölken och minska på mjöl ett tag. Krya på dig och kram på er!

Kicki Fredlund

14 januari 2015 10:55

Jag dricker väldigt lite mjölk nu för tiden, bara i kaffet och till gröten, men jag börjar tro att det är filmjölken som jag inte tål.
Åt ugnspannkaka igår och det gick också bra.
Kram själv din stackare som går gipsad.

 
Cici

Cici

13 januari 2015 20:58

Jag tänkte precis som Helena här ovan, att du skulle prova med att ta bort all form av mjölk i din kost. Om det skulle bero på mjölken så tar det kanske så lång tid som ett par veckor innan det blir bättre. Jag blev själv överkänslig mot mjölk på 90-talet, efter att ha druckit det i hela mitt liv, bortsett från den tiden vi bodde i Saudi. Jätteont i magen, illaluktande diaréer och illamående var inte kul. Glömde bort mig en gång när jag var på ett hundläger och åt gröt med mjölk till innan vi skulle ut i skogen och lägga spår. Ingen höjdare att få magknip i skogen, kan jag meddela. Det tog två dagar innan magen blev återställd den gången. Det finns ju också lactostabletter att köpa på apoteket om man tror att man kommer att äta något med mjölk i.

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

14 januari 2015 10:53

Jag har själv börjat misstänka filmjölken. Gröt och mjölk går bra, men senaste gångerna jag ätit fil så har jag fått ont.
För många år sen visste jag att jag inte tålde vissa saker, lök, stekt kött, viss svamp, men dom sakerna har jag inte ont av längre.
Jag vet precis hur det är att få magknip i skogen eller i bilen långt hemifrån.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards