Direktlänk till inlägg 15 december 2015

Redo...

Av Kicki Fredlund - 15 december 2015 16:50

Nu är jag nog ganska redo för att läggas in på torsdag.


Idag har jag lagt in sill, köttbullarna stekte jag för ett par dar sen, dom ligger nu i frysen. Huset är hyfsat städat, fönsterna blev faktiskt tvättade innan kylan kom.


   

Juldukarna är på plats.


Problemet är att Berra åter har bältros och har värre ont än vanligt. Jag hoppas att han fixar sig själv och hundarna medan jag är i Falun.


       

Solen sken så fint på promenaden och hundarna nosade omkring, eller sprang som tokar i det frostiga gräset.


 

Det händer ibland att Maya stannar upp lite, men inte är det ofta.


 

Isen har lagt sig på sjön. Jag skulle inte gå ut på den än, men vid badplatsen var det flera som var ute på den och fiskade.


 
 
BatongAmanda

BatongAmanda

15 december 2015 18:10

Här blev en unghund skogstokig när vi gick runt i snö och frost eller hon sprang kors å tvärs! Så duktig du är och jag tänker på dej ..... !

Måste nog palla mej ut i köket å göra pepparkaksdegen som skall stå en vecka!!! BAMSEKRAM ;D

http://batongamanda2015.blogspot.se

Kicki Fredlund

16 december 2015 10:01

Hoppas du fixade din pepparkaksdeg. Kan ju inte vara så kul att stå och baka på julafton, om degen ska stå en vecka.
Kram!

 
Ingen bild

ErikaSH

15 december 2015 21:57

Lycka till nu! Jag är ledig i helgen så säg bara till ifall ni behöver hjälp med att rasta hundar eller nåt.. Ring 0705098187 Kram Erika

Kicki Fredlund

16 december 2015 10:00

Tack Erika! Men det fixar sig säkert. Jag är ju hemma igen till helgen.
Kram

 
Menageriet

Menageriet

16 december 2015 00:16

Så härliga bilder på hundarna och vad fint Maya står!
Tack för komplimangen om soffan! Har också massor jag behöver måla och soffan tog det ca 25 år med, så då kan Du tänka när jag blir klar?
Stackars Berra! Det som ska göra så ont? Men han klarar nog hundarna när Du är borta!
Nu blir inte mycket gjort här förrän Du är hemma igen, för nu håller jag tummarna för Dig på Fredag!
Styrkekramar i massor och en kryapådig till Berra! ♥♥♥
Vi hörs!

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

16 december 2015 09:58

Det var ett lämpligt väder att ta kort på hundarna, dessutom hade jag stora kameran med rätt objektiv på, då blir bilderna bättre.
25-årsplaner är nog det nog här också, alltså blir det inte av.
Ja, Berra blir ju faktiskt tvungen att fixa hundarna. Det kan väl hända att det inte blir några promenader, att släppa ut dom på tomten får räcka. Det dör dom väl inte heller av under ett par dagar.
Tack för kram och kram tillbaka!
Håll gärna tummen i morgon (torsdag) också, för det är då dom ska skära i mig.

 
Hillevi

Hillevi

16 december 2015 06:26

Läste på om bältros och fy fasen vad smärtsamt det måste vara! Ändå kan jag tro att din man fixar din bortavaro - när man måste, kan man. Ser också i kommentarerna ovan att det finns hjälpande händer om det skulle behövas. Du ska inte behöva tänka på och bekymra dig över detta utan bara ta hand om dig själv.
Så julfint det har blivit och pricken över i är glasburkarna med lavar, ris och tomtar. Så enkelt, så dekorativt!
Dekorativ är också Maya där hon står så fint i solen. Svarta hundar är inte det lättaste att fotografera! Första bilden med Triss (tror jag) uppe i luften är också härlig!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

16 december 2015 09:53

Ja, det är synd om gubben nu, vars bältros blossat upp igen (för vilken gång i ordningen vet jag inte, det borde ju räcka med den värk han har i hela kroppen ändå.
Glasburkspynt såg jag hos en kompis (men hennes var mycket finare)
Visst är det ett elände att fota mörka hundar, där har du det enklare med Ankan.
Övre bilden är när Berra kopplat lös Triss. och hon springer till Jolly och Maya som redan kommit fram till sjön.

 
Ingen bild

Bea

16 december 2015 08:00

Kramar från mig och "pojkarna"! Tänker på dig.../ Bea

Kicki Fredlund

16 december 2015 09:46

Tack Bea! Kram tebaks!

 
Ingen bild

Helena C

16 december 2015 11:23

Tänker på dig inför morgondagen. Tveka inte att höra av er om jag kan göra något. Många kramar

Kicki Fredlund

17 december 2015 05:15

Tack!
Jag hoppas ju att Berra ska fixa detta. Hoppas också att jag är hemma igen i morgon och inte måste stanna ytterligare ett dygn.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards