Direktlänk till inlägg 18 november 2015

Inte så bra

Av Kicki Fredlund - 18 november 2015 18:18

Igår var jag till Falun för att göra en ny mammografi. Det visade sig att det inte var så bra, för jag har fått bröstcancer.


Det finns en liten tumör i ena bröstet. Det togs biopsier från den och jag fick svaret en timme senare.


Har varit på VC idag och tagit blodprov för att kolla mina njurvärden. Ska göra en magnetröntgen på fredag och då behöver dom veta mina njurvärden för kontrastvätskans skull, som dom sprutar in.


Sen får jag reda på om hela bröstet ska tas bort, eller "bara" en tårtbit. Har fått tid till den 2 december för att träffa den läkare på kirurgen som ska operara mig.


Jag sa ingenting till Berra till en början, men när jag märkte att han var jätteorolig inför svaret så var det lika bra att han fick veta.


Lite uppkäftigt är det att jag skulle vara den första i släkten som fått cancer, har väl kanske hoppats att vi skulle fortsätta att vara förskonade.


Men jag tar det nog ganska bra (tror jag). Det här är nåt jag ska gå igenom, men det fixar jag.


Till lite trevligare saker nu.


Efter VC på f.m åkte jag till syrran, som är kvar hos Regina. Vi fikade först, sen åkte vi till skogen och gick med hundarna.


 

Lite ängslig var jag över hur Jolly skulle bete sig mot lilla Trollet (Nuncio), men det gick jättebra, han var såå liten och försiktig...

 

så Jolly petade på honom och undrade om han inte skulle kliva upp. Mamma Triss har full koll.


 

Trollet är så söt, han har fortfarande missljud vid andningen, men det verkar inte bekomma honom alls. Han behöver inte öppna munnen för att andas, vilket tyder på att han har bra näsborrar, dom är i.a.f inte knipta det minsta.


På fredag åker dom tillbaka till Stockholm, men jag kan inte skjutsa till tåget som var meningen, för det kolliderar med min sjukhustid.


 
 
Menageriet

Menageriet

18 november 2015 20:24

Känner med Dig i den här tiden och det är ju bra att Ni har varandra att prata med, för hur det än ä,så blir det ju en orolig tid.
Nu håller vi tummarna och klorna för att det går bra! 💜
Märkte Du om hundarna känner igen varandra? Man tycker ju att dom borde det? "Gammelmormor"Jolly håller "buset" i herrans tukt och förmaning såklart? 😀 Ser på bilderna nu att hon blivit väldigt vit av åldern. Märks ju mer på en korthårig hund tror jag?
Ha det bra och styrkekramar till Er båda! 😀

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

19 november 2015 09:15

Bilderna är jättedåliga, visst är Jolly grå, men inte så mycket som det verkar där.
Lite förvånad blev jag att Jolly inte ens provade att trycka ner Trollet, han kröp och visade all underkastelse ändå och hon var snäll mot honom hela tiden.

 
BatongAmanda

BatongAmanda

18 november 2015 21:16

Oj det var inte roligt! Själv har jag inte gått på dessa undersökningar så om nått händer så händer det!
I min släkt är det gubbarna som drabbas och har gjort i flera generationer. Fick itutat som ung att prostatacancer inte existera ändå har minst 3 generationer före 1980 och alltså bakåt i tiden drabbats så får se om mina bröder hamnar där är stor risk då även min morbror hade det förutom min far! Kärringarna har blivit gamla så jag hoppas på det!

Lycka till och skall tänka på dej medan jag firar barn och barnbarn den dagen!!! BAMSEKRAM ;D

http://batongamanda2015.blogspot.se

Kicki Fredlund

19 november 2015 09:13

Nä, så kul var det inte, men jag kan ta det.
Jag hade inte heller räknat med att nån av oss systrar skulle få cancer.
Spinnsidan har blivit gamla i min släkt. Mamma blev 95 år, en syster till henne 96 år, hennes yngsta syster dog för ett år sedan, hon blev 91 (eller 92) och en syster lever fortfarande 101 år gammal!
Kram

 
Hillevi

Hillevi

18 november 2015 21:55

Det var ju inte beskedet du önskade dig och det blir väl tufft en tid framöver. Det är allt bra att man är så duktig på att behandla bröstcancer numera och att du är i så god kondition - tack vare hundarna! Uppkäftigt var ett bra ord och den dumma knutan ska allt få på moppo, den.

Trollet ser fin ut och det var ju bra att Jolly inte agerade surkärring (det hade min hund gjort). Det måste vara roligt att få träffa och följa valparna som nyss var små söta marsipangrisar.

Kram!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

19 november 2015 09:09

Jolly var förvånansvärt juste på en gång. Hon är inte snäll mot andra hundar, men jag tror att hon kände igen honom, det är ju bara drygt 3 månader sen han flyttade härifrån.
Det är så tråkigt med Trollets andningsljud, för han ser riktigt bra ut.
Visst ska den här tumören fixas.
Kram

 
Ingen bild

Ann-Marie

18 november 2015 22:50

Jobbigt besked Du fick. Tack o lov för mammografin så upptäckten sker i tid.
Igår träffade jag och Baxter en 9 månaders Fr.Bulldog En hane som kom från Växjö om jag inte minns fel.
Tycker det är så kul att se Dina bilder på hundarna.
Varma hälsningar Ann-Marie

Kicki Fredlund

19 november 2015 08:55

Ja, det hade ju varit bättre om det inte varit nåt fel på första mammografibilderna, men jag fixar detta.
Kul att du gillar mina bilder.

 
Ingen bild

Helena

20 november 2015 05:20

Kram Kicki! Klart du klarar detta! Jag håller tummarna att allt går bra på sjukhuset. Hälsa till Berra, Jag tänker på er!

Kicki Fredlund

22 november 2015 09:47

Tack!

 
Ingen bild

Christine

20 november 2015 06:45

💖
Satsa på att fortsätta att vara en krut kärring många år till!
Kram!

Kicki Fredlund

22 november 2015 09:47

Krutkärring eller inte, så visst ska det här gå bra. Tack för kramen!

 
Ingen bild

Christine

20 november 2015 06:47

Här fokuserar vi på väsentligheter 😉
Det var inte jag utan telefonen som särskrev krutkärring! 😃
💞

Kicki Fredlund

22 november 2015 09:46

Tänkte väl det, lärare som du är :-)

 
Ingen bild

Yvonne

20 november 2015 23:01

Ja det var ju inget roligt besked, men upptäckt tidigt tycks det. Och det är i alla fall positivt.

Kicki Fredlund

22 november 2015 09:45

Det här ska nog gå bra.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

21 november 2015 22:30

Om någon fixar detta så är det du! Finns inte på världskartan att inte du och sjukvården såg till att detta gick så smidigt som möjligt. Men självklart kommer tankarna när man drabbas av en sjukdom...Så ta emot alla sympatier och all kärlek du får! Här kommer en kärleksfull kram från mig!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

22 november 2015 09:44

Tack käraste du!
Kram

 
Ingen bild

ErikaSH

21 november 2015 23:28

Fy vad tråkigt.. :( Hoppas allt går bra och att de får bort skiten! Min syster har fått en elak cancer i magen och är under behandling. Skitsjukdom! Kram på er ❤️

Kicki Fredlund

22 november 2015 09:43

Ja, det är fortfarande en hemsk sjukdom, men just på bröstcancer har man ju kommit långt, så detta fixar jag med sjukvårdens hjälp. Hoppas på framgång även för din syster.
Kram

 
Tasstanten

Tasstanten

22 november 2015 10:01

Vilket tråkigt besked :-( . Håller alla tummar att allt kommer gå bra.

http://tasstanten.se

Kicki Fredlund

22 november 2015 18:06

Ja, det var ju trist att få reda på, men jag räknar med att jag ska bli frisk, med eller utan bröst kvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards