Alla inlägg den 1 november 2015

Av Kicki Fredlund - 1 november 2015 15:48

Det är ett ovanligt milt väder. 9 grader varmt redan kl 7 i morse. Det är ju faktiskt 1 november idag.


Berra föjde med till skogen , trots att han mådde dåligt, men efter en promenad när han hade Triss med sig så satt han sen i bilen medan jag spårade. När vi kom hem blev det sängen för hans del.


 

Vi var ganska många idag, dessutom två nya, som inte varit med tidigare..


 

Isa, som har en ung schäfer, Kross...


 

och Eva, som har en liten Jack Rassel, Tilda och en springerspaniel, Åke. Det blev bjudkaka idag också, det var Ylwa som hade med sig.


 

Ska Eva hålla tal...eller?


Idag gjorde Maya ett uselt spår. Helt ointresserad, så jag bröt efter några meter.


Men en som var hur duktig som helst var Jolly. Jag hade lagt ett knappt 600 meter långt spår med 5 apporter till Isas Kross. Isa som var med oss för första gången visste inte att vi brukar följa med på varandras spår, så hon hade gått det spåret med Kross medan jag gick Mayas.


Det var ett helt osnitslat spår, så när hunden tappade bort sig (han blev nödig och gick ifrån spåret), så hade dom ingen aning om var spåret gick åt för håll. Men Kross hade plöstligt ändå kommit till slutet och tog slutapporten, men med tre missade apporter på vägen.


Jag tänkte att Jolly kunde få prova att gå samma spår för att eventuellt hitta dom missade apporterna.

Hon spårade otroligt målmedvetet utan att bry sig det minsta om snurrandet som Isa och Kross gjort, hon följde ursprungsspåret utan att ta nosen från backen en enda gång. Tog de tre missade apporterna + slutet (som jag kastat in från vägen så att det också skulle finnas där).


Trött blev hon, för jag brukar inte låta henne få så långa spår, så hon somnade på en gång när vi kom hem och hon sover fortfarande som en liten gris.


 

Lilla snuttan   




Av Kicki Fredlund - 1 november 2015 15:35

Igår åkte vi till Borlänge och gratulerade ett par som har fyllt år.

Barnbarnet Tobias' sambo Erika fyllde 25 år i fredags.


Jag hade bakat kubbar och vaniljhorn på morgonen, så jag kunde ta med fikabröd. Köpte en tårta och blommor på vägen dit.


 

Här väntas det smått i januari.


Efter det besöket åkte vi vidare till barnbarnet Felix och hans Kim, som bara bor nåt kvarter från Tobias.


Även dit hade jag med fikabröd och en tårta. Felix fyllde 22 år 1 september, men vi hade inte träffats än för att gratta honom (den dan han fyllde var vi på Gotland).


Felix och Kim ska flytta från Borlänge till Falun om en knapp månad, dom har fått en tvårummare där (i stället för den lilla 1:a som dom bor i nu).



Av Kicki Fredlund - 1 november 2015 15:29

 

Några kvarglömda potatisar i en mörk påse har fått dom piggar som jag behöver till temat.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards