Alla inlägg den 10 november 2015

Av Kicki Fredlund - 10 november 2015 16:22

Just nu är min syster Gertrud uppe i Dalarna hos sin dotter Regina.


Regina och hennes Jerker har köpt ett underbart ställe i utkanten av Hedemora.


Dit åkte jag idag för att få gå husesyn.


 

Jag kom lite tidigare så jag hade hunnit gå runt lite när Regina kom.


 

Det är ett fantastiskt ställe med fint stall (tre boxar och sadelkammare), syns här som byggnaden till vänster.


 

Gertrud hade så klart Nuncio med sig, men nu heter han förstås Trollet och bara Nuncio i stamtavlan.


Vi hade dåligt med tid, för Regina hade tid att passa i Borlänge, så nån träff med mina hundar blev det inte idag, men vi ska nog hinna det också, för Gertrud blir kvar i nästan två veckor.





 

   

Det finns två gästhus, Gertrud kommer att bo i det övre huset från helgen (då flyttlasset går) och under den tiden hon är kvar.


 

Sjötomt med egen brygga, hästhage på tusentals hektar.


 

Och nåt som jag så klart blev avundsjuk på - ett växthus.


   

Vi hade sällskap av en liten ung katt, som troligen hörde hemma hos grannen. Man fick passa den för hon var snabb att smita in genom dörrarna, så risken för att hon skulle bli instängd nånstan fanns ju.


Det var målare i stora huset och städfirma i ena gästhuset. Faktiskt ganska skrämmande hur dåligt flyttstädat det var av tidigare, både säljaren och de som flyttat från en av stugorna.


Regina och Jerker har därför tagit dit en städfirma.


 

Regina har nyss tagit MC-kort och här förevisar hon lyckligt sitt nyförvärv.


 

Eftersom jag kom före Regina och Gertrud, så hade jag redan gått runt inne hos målarna i stora huset. Alla fönster var övertejpade och jag väntar med att visa fler bilder tills målningen är klar. Men ALLT hade tidigare varit i omålat trä i furu, men nu blir det vitt i stället.


Vi är inbjudna på söndag-spännande!


 

Jag hade ju hundarna i bilen så jag gick en rejäl promenad i skogen innan jag åkte hem.


Berra hade dessvärre åter en dag i sängen.






Av Kicki Fredlund - 10 november 2015 10:34

 

Katten får väl anses vara en jägare på både möss och småfåglar även om den får mat hemma hos sig.

Av Kicki Fredlund - 10 november 2015 08:14

 

Vissa makaroner är skruvade.

Av Kicki Fredlund - 10 november 2015 08:07

 

Bromsspår innan bilarna svängt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards