Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Hann med en del i går.

Av Kicki Fredlund - 25 september 2015 10:15

Berra mådde ju dåligt igår, men han piggnade till fram på dagen.


Jag fick åka ensam och gratta Anders som fyllde 80 år. Jag kom tidigt, ja jag var faktiskt först, så jag kunde ta kort på härligheten medan det var orört, dottern Malin hade bakat allt. Bl.a var det 5 tårtor (alla olika). Jag hade bara mobilen att ta kort med, så kvallitén på bilderna är ju inte den bästa.


     

Det fanns ju inte en chans att man kunde ta av alla sorter (hur mycket gottegris jag än är)


 

En marängtårta för eventuella glutenintoleranta.


Innan jag åkte till Anders hade jag varit och köpt en tårta, som killarna på bilverkstan fick till fikat.


Efter Anders åkte jag hem, innan jag skulle på bio, då hade Berra piggnat till så han följde med.


Det var dagbio i Säter kl 14, vi såg Så ock på jorden. Den bjöd på både skratt och gråt.


Lite snabbt uppvärmda matrester (rotmos och korv) när vi kom hem.


Det ringde en som ville ha 20 lit rensade lingon.


Hundarna hade ju inte kommit ut, så vi åkte till skogen strax efter 5.


Eftersom varken Berra eller jag var så pigga så bestämde jag att vi bara skulle plocka lingon i 30 minuter. Mellan halv 6 och 6 plockade vi 11 lit. Det är verkligen gott om dom.


Hundarna var fullt nöjda med att springa runt benen på oss och äta lingon, sen dom busat en stund med en  gren.


Kvällen tillbringade jag med att rensa bären.


Idag är jag lite sämre i halsen, nös och snorade lite i morse, men än håller jag tummarna för att det inte blir nån riktig förkylning.


Nu ska vi åka och plocka resterande lingon. Det är faktiskt lite sol, men det har regnat i natt och det är sagt att vi ska få regnskurar på eftermiddagen.


Fikat är iordninggjort, så det blir att fika i skogen.


 
 
Menageriet

Menageriet

25 september 2015 17:35

Pust! Huur många timmar har ditt dygn?
Satt och läste din gamla dagbok från 2006-2007 och Du har ju jobbat som en "galning"heela tiden verkar det som? Hästar, hundar, bakning, blommor och klubben? Hahaha har jag glömt något? Du är verkligen beundransvärd! Önskar jag hade lite av din energi?
Förresten om Du behöver hjälp att flytta hemsidan till WordPress, där Du får både den och blogg på samma ställe, som jag har, så säg bara till? Det går fortfarande genom one.com!
Ha det gott och glöm inte andas! Kram på Er! 😀

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

26 september 2015 09:02

Nu blev jag nyfiken. Vad gjorde jag på den tiden. Tränade Jolly i.a.f såg jag.
Visst hade jag mer att göra förr, helt naturligt eftersom vi hade hästarna då. Men nu gör jag bara det jag vill(och knappt det).
Visst skulle jag vilja få "liv i" hemsidan, men jag skulle behöva den hjälpen på plats.
Jag försökte (med hjälp) flytta över till one.coms bloggar, men det var alldeles för svårt att få allt det gamla att passa in i deras färdiga mallar. Jag vill ju inte göra mig av med hemsidan, det finns mycket nostalgi och minnen för mig där.
Jodå jag andas, men lite dåligt just nu för jag är förkyld.
Kram

 
Ingen bild

Menageriet

25 september 2015 17:38

Då slipper Du den jäkla reklamen också som gör att bloggen startar så långsamt! 😀

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards