Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Kicki Fredlund - 1 mars 2014 13:11

Igår hände något som jag aldrig nånsin mer vill uppleva.


När Berra gjorde vår frukost, (jag är ju fortfarande jättetrött på morgonen p.g.a att jag hör valparna hela tiden på natten eftersom jag har valplådan vid sängen) så la han sin morgonmedicin i min skål, vi har varsin glasskål där vi från dosetterna häller över medicinen.

 

Så här ska det se ut, (jag tar bara glokosamin, pronaxen och silica) men hans tabletter låg alltså i min lilla skål. I samma ögonblick som jag svalde alla med vattnet, så registrerade jag den lilla rosa tabletten. Morfin... jävlar!


Förutom morfin, som jag absolut inte tål, (kan inte ens ta hostmedicin med morfin utan att kräkas efteråt) så var det ganska hög dos kortison, hjärtmedicin, tablett (som nyss satts in dubbel dos av) mot högt blodtryck (jag har snarare lågt blodtryck), samt en tablett  för blodförtunning.


Det tog ganska precis en halvtimme innan allt började snurra, och jag mådde allt mer illa, men jag kunde inte kräkas (än).


Jag ringde 1177, fick veta att det inte var direkt farligt, men jag skulle säkert må dåligt (vilken underdrift), illamående och yr av morfin och hjärtmedicinen, speedad av kortisonet. Jo tack, på grund av kortisonet kunde jag inte sova på hela dan, trots att jag blev liggande oförmögen att ta mig ur sängen.

Provade faktiskt att fika vid halv 12, men det kom upp igen fortare än kvickt. Försökte även få i mig lite te på kvällen, men med samma resultat.

Kräkhinken vid sängen kom väl till pass, eftersom jag inte kunde ta mig tillräckligt fort till toan.

 

Jag kunde inte ens lyfta på huvudet för att titta på dom små liven.


Berra fick köra dubbelskift, passa på både valparna och mig.


Inte ens idag är jag helt återställd. La mig i ett varmt bad i morse, lite gott gjorde det allt, men jag har huvudvärk och är fortfarande både darrig och yr. Men jag är ju på benen i.a.f


Nu har småttingarna börjat öppna sina ögon, dom har mer än fördubblat sin födelsevikt. Triss är en riktig mjökko, valparna är otroligt trinda om magen. (Dom är 10 dagar gamla nu, men på bilden är dom en vecka).

Av Kicki Fredlund - 1 mars 2014 13:05

 

Har man diat så man slocknat på detta viset så är man väl en liten fyllehund, Travarens My Own Pride en veckas gammal.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards