Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Kicki Fredlund - 13 mars 2014 20:46

I morse åkte Berra till lasarettet i Falun ensam.

Han skulle bara dit på pacemakerkontroll, något som han blir kallad till nån gång per år.


För det mesta kör han inte bil längre, men den här gången tyckte han att jag kunde stanna hemma.

Jag passade på att städa av lite och tvätta.


Berra som haft ont i bröstet med strålningar ut i vänster arm ett längre tag (det var ju därför han hamnade på akuten en natt för 2-3 veckor sen, men då upptäcktes inga fel, bara att han hade något högt blodtryck), påpekade det när han var i Falun så dom tog en massa prover. Stack sönder honom totalt i båda armarna för att få blod, Han kom hem med 4 plåster på ena armen och två på den andra, han har blivit så himla svårstucken tydligen.


På dan åkte vi till Hedemora för att handla, sen gick vi promenad i skogen med hundarna. Det var så varmt och skönt att jag gick en längre runda med hundarna, medan Berra nöjde sig med att gå 1 km.


När vi kommit hem igen så ringde en läkare från Falun och sa att Berra skulle åka in till Avesta lasarett till akuten genast, för hans svar på hjärtat var tydligen inte  så bra (varför sa dom inte det medan han var i Falun??)


Jag ringde efter en sjukbil, för jag kunde ju inte lämna hundarna för att sitta på akuten.

Bilen kom strax efter kl 4, vi hade precis hunnit äta klart.


Nu i kväll har Berra ringt att dom behåller honom för kontroll över natten. Ev. har han haft en  mindre hjärtinfarkt. Även att han har kärlkramp, det har jag trott länge, eftersom han haft dom symptomen.


Jag hoppas att jag kan få prata med en läkare i morgon.

Det känns ju lite oroligt, för jag kan ju inte åka iväg hur som helst nu när vi har valpar.



Av Kicki Fredlund - 13 mars 2014 09:00

 

Det här är en grönska som är hela vintern, eftersom Vinca Major (vintergröna) är grön året runt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards