Alla inlägg den 21 april 2024

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.


Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa ut Bruno, så behövdes lite träning innan.


 

Bruno fick träffa sina halvbröder.

 

 

På e.m på fredagen hade vi tur att få klipptid i Borlänge. Berra lät kapa det mesta av sitt hår.

 

 

Sen åt vi hamburgare på Burger King. Snabbt och billigt.


I Ludvika var, förutom Madde med Bruno, även Agneta och Kurre med sina två valpar.

 

  

 

Eftersom Agneta hade två valpar med sig, kullsyskon från Cawarottis kennel (som blev 4 månader just den dagen), så fick jag äran att visa den ena.

 

 

Valpen blev BIR-valp 4-6 månader. Joannas hanvalp Loco blev BIM.

 

 

Sen visade jag Bruno, som här laddar upp i mattes knä. Han blev BIR-valp 6-9 månader.

 

Även Maya blev BIR (vuxen) och BIR veteran.


Det var ju även en officiell utställning i det svinkalla ridhuset. Jag träffade massor av boxerfolk som jag inte träffat på flera år. Det blev många kramar.


 

Det var Maritha Östlund som dömde den officiella delen. Även här blev det kram när vi hälsade på varandra. Maritha ville även att vi skulle föreviga oss på bild. Jag väl påpälsad med jacka under fleecetröjan.

 

Nästa helg drar det igång med årets officiella utställningar, då åker jag och Gabriella till Västerås där hela 45 st frallor är anmälda.


Det kommer inte att bli lika mycket/många utställningar för oss i år som det varit 2022 och 2023.


Bl.a för att det kommer bli svårare att lämna Berra ensam hemma och han har alldeles för ont i benen för att följa med.


Dessutom har Falcon fått sitt championat, så han behöver inte jaga sitt sista cert längre.





 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards